18. nov 2004, 17:55
Det er rigtigt at de lavede forbedringer på undervognen på 9-3'eren (er den fra '98?), og jeg har aldrig prøvet at køre en almindelig ng900, men den ng900 med sportsundervogn , som jeg har kørt, og den nyere 9-3'er minder meget om hinanden, bortset fra at bilen med sportsundervogn måske krænger en anelse mindre. Uden at kunne sige det helt skråsikkert, kører 9'3'eren måske en anelse mere raffineret og velafstemt.
Jacob: Oplevelsen af en bils køreegenskaber er selvfølgelig en personlig og subjektiv vurdering, men selv med min bedste vilje (og den er god!), synes jeg altså ikke, at ng900 er særligt spændende at køre, når man ser bort fra turboens kræfter. Derfor har jeg sammenlignet den med den gamle 900, og er altså kommet frem til de beskrevne konstateringer om forskellene på de to.
Det virker på mig som om, Saab har anstrengt sig ret meget for at pynte på en gammel, gyngende Opel-undervogn og få den til at føles moderne. Men specielt når man presser den lidt, mærker man hurtigt dens sande, gyngende karakter. Og den er der, tro mig, men det kan godt være, man er nødt til at skifte lidt frem og tilbage mellem de to, for at opdage hvad jeg mener.
Men jeg er da formentlig lettere inhabil i bedømmelsen, da jeg til daglig kører en gammel 900, som jeg har et lettere religiøst forhold til

.
/Søren
PS: Jacob: 2003-modellen af 9-3 - er det ikke den nye??