Banner cycler

Varm op regulator

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
saabbat
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Varm op regulator

17. okt 2004, 19:48

Hej allesammen

Jeg går og roder med at få saaben til at bruge lidt mindre benzin mens den varmer motoren op. I den forbindelse kunne jeg godt bruge en "varm op regulator". Det skal helst være den med vakumstuds.
Der skulle vel ikke være en der ligger inde med en som jeg kan få/købe til at rode med. Den sidder ved strømfordelen, der et billede på denne side:
http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm#MFI01

Mvh

Bjarne

autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

17. okt 2004, 21:19

Det er en benzinstryksregulator til en 8v turbo du mener.www.slettet grundet GDPR.....dk
Brugeravatar
K.Hansen

17. okt 2004, 23:14

Hej Bjarne .

Jeg håber at du har sat dig ind i hvad der kan ske hvis du begynder at justere på " styrtryckventilen " benzintrykregulatoren . :wink:
En co måler/ 4-gas tester + en benzintryk måler er en god ting at have ved hånden inden man går igang.

Mvh. Kenneth
9000 CC Turbo
+ 1 T8
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Brugeravatar
saabbat

17. okt 2004, 23:36

Hej K.Hansen

Nej, det er ikke en turbomodel.

Jo, jeg har set alle advarslerne. Det var derfor jeg gerne vil have en anden end den jeg kører med nu. Men det lyder som om du har nogle erfaringer jeg gerne vil høre om. Så vidt jeg forstår funktionen af varm op regulatoren, så sænker den kontroltrykket til bezinfordeleren, så der kommer mere bezin til motoren, fordi bezinfordeleren "tror" trykket fra bezinpumpen er lavt. Du mener at ændringer på varm op regulatoren kan
kan få motoren til at gå dårligt mens den varmer op - og man i den forbindelse for brug for justeringsværktøj?

Mvh

Bjarne
Brugeravatar
K.Hansen

17. okt 2004, 23:46

Hej Bjarne.

Hvis du skruer for meget ( et lille nøk ) så kan den ik starte kold eller varm og køre som en pose nødder :evil:
Hvis man har en 4-gas tester på mens man skruer kan man følge med i om blandingen bliver for fed/mager men det kan man jo så justere på mængdefordeleren . Benzintrykket kan man så holde op mod data.
Den skal ikke stå ret meget uden for data i benzin tryk før det kan gå galt . :(

Mvh Kenneth
9000 CC Turbo
+ T8
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
Brugeravatar
saabbat

18. okt 2004, 00:23

Hej igen

Jeg tror altså vi taler forbi hinanden. Jeg tror du skriver om bezinfordeleren - den de fire indsprøjtnings "slanger/rør" sidder på.
På varm-op regulatoren er der ikke nogen justeringsskruer - mig bekendt.

Hvis du mener bezinfordeleren - den tør jeg slet ikke rører ved - så forstår jeg dig bedre.

Dimsen er vel nærmest en automatchoker til indsprøjtningsbiler.

http://www.landsharkoz.com/images/pdf/wurfix.pdf

Mvh

Bjarne
autoanders
Kontakt:

18. okt 2004, 01:14

Styretryksventilen som den nu en gang hedder justerer trykket i opvarmnings fasen. Benzinfordeleren er ligeglad med trykket den fordeler det bare og holder trykket..www.slettet grundet GDPR.....dk
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

18. okt 2004, 07:54

Hej Bjarne. Det kan også andre ting som spiller dig et pus! Man har før set at en bil vil få en bedre benzin økonomi, hvis der blev skiftet bl.a. temperatur sensor, lamdasonde, thermostat osv.
Sidder der ikke en koldstarts ventil ovenpå spjældhuset? Du kan jo prøve at afmontere stikket til den.
Jeg tror heller ikke det vil være en god idé at begynde at pille ved varm up regulatoren, jeg ved godt hvilken dims du snakker om :D Den sidder med 2 benzin rør ind i enden, der sidder vist også et stik på den, den mærker varmen fra topstykket! Du kan jo skrue den af og evt. lægge noget imellem topstykket og selve enheden :D Bare for at prøve noget!
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
saabbat

18. okt 2004, 14:34

Hej Lars

Den kører 12-13 km/l så det er ikke fordi jeg har mistanke om at der er noget i vejen. Den virker på den måde at efterhånden som temeraturen stiger så får motoren mindre benzin. Akkurat som en automatchoker der åbner efterhånden som motoren bliver varm. Saaben kører lang tid med ekstra benzin - især hvis man kører landevejskørsel umiddelbart efter start. Min tanke var at få regulatoren til hurtigere at blive varm. Derfor var jeg ude efter en regulator som jeg kunne rode med. Der er efter min opfattelse ingen besparelse at hente i at ændre bezintrykket.

Mvh

Bjarne
Brugeravatar
K.Hansen

19. okt 2004, 20:20

Hej Bjarne.

Det kan da godt være at vi taler forbi hinanden :roll:

Men på det her link :http://www.landsharkoz.com/images/pdf/wurfix.pdf
som du havde fundet er der et billed af en styretryksventil til en T8 (antageligt ) også skriver du at man ikke kan justere den og det er også rigtigt det kan " man " ikke :twisted: Med mindre man bore et hul i det runde dæksel der sidder bag på ventilen ; Så kan man justere styretrykket.

Mvh. Kenneth
9000 CC Turbo
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

19. okt 2004, 23:05

Hej Bjarne.
Jeg faldt lige over denne :D
http://www.saabcentral.com/forums/viewtopic.php?t=40444
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Modern Forum"