Hej fra en som trænger til et eller flere gode råd.
Jeg har en Saab 900i 16 v fra 1989 der næsten har kørt 400.000 km, og jeg håber at der er mAnge km. tilbage i den. Mit problem er at den i regnvejr (engang imellem) går død, d.v.s. at når jeg forsøge at træde på "gassen" så sker der intet, Oog det er som om den taber al kraft og kører langsommere og langsommere. Andre gange går den bare helt i stå. Er der nogen af jer som evt. har et bud på hvad der kan være galT??
Hilsen en glad Saabejer og nybegynder i mekanik
Bilen går "død" i regnvejr
Redaktør: Bestyrelsen
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej vo havde nogenlunde samme problem med min gamle 900i 8v M85. den hurtige løsning var at give strømfordeler dækslet. tændkabler og tændspole en ordentlig omgang pronto fugt fjerner. men den rigtige for mig var at skifte tændkabler. både dem til tændrørene og den oppe fra spolen til strømfordeleren
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- nillerviborg
- SUPER SAAB FREAK
tændspolen, som sidder lige under kølerhjelmen, helt foran, skal så vidt muligt beskyttes mod fugt!! - Her har begge mine lærlinge haft problemer!!
Lars / Viborg
Lars / Viborg
Flaaa li'glaaa hvad du si'r...
- jeg synes morfarbilen er feeee nok...!
- nillerviborg
- SUPER SAAB FREAK
Gummihætten som sidder på den, skal sidde korrekt, og være hel, stadig smidig.
Derefter kan den med fordel spray'es med silikoneplejemiddel, som holder det tæt og forhindrer gummi'et i at tørre ud / blive stift
Sørg for at ledninger er pæne og fri for ir.
Når de er pæne rene, kan de smøres med fedt e.l., men efter de er monteret!! - Der må ikke komme fedt imellem kontaktfladerne...
Lars / Viborg
Derefter kan den med fordel spray'es med silikoneplejemiddel, som holder det tæt og forhindrer gummi'et i at tørre ud / blive stift
Sørg for at ledninger er pæne og fri for ir.
Når de er pæne rene, kan de smøres med fedt e.l., men efter de er monteret!! - Der må ikke komme fedt imellem kontaktfladerne...
Lars / Viborg
Flaaa li'glaaa hvad du si'r...