Banner cycler

Info vedr. projekt "Save A SAAB" (Acc. + tolddepos

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
marcel
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Info vedr. projekt "Save A SAAB" (Acc. + tolddepos

21. aug 2004, 21:45

Hej alle jer der evt. med åndeløs spændig følger mit projekt med at frelse en meget velholdt, strandet hollandsk 9000 turbo osv. fra 88 fra at ende som mark-ræcer...

Nu hvor sommeren synes at gå på hæld, så har jeg endelig fået acc'en til at køre - eller rettere: BIGAS i Birkerød har! Det blev dyrt - men trods alt ikke urimelig dyrt.
Mekanikeren mente at acc'en måtte være eftermonteret, for der var "noget" som ikke så ud som det plejede. Det er dog næppe sandsynligt, men den tidligere ejer kan jo ha' fået monteret en uoriginal kompressor. I alt fald fandt mekanikeren en tilsvarende i sit katalog, også hollandsk i øvrigt, til "kun" 2.850 + moms. Og det er egentlig hovedbudskabet i dette indlæg, for SAABs normalpris er vist omkring 5.000 mener jeg at ha' hørt.
Bigas estimerede udskiftningen til at vare en times tid og gav tilbud derefter. Men her fejlberegnede han opgaven. Det tog 7! Men han fakturerede stadig kun én. Det var noget med at fittingene ikke passede helt, men det fik han ordnet. Har muligvis kigget forkert i kataloget.
Alt i alt - med påfyldning med R134A og spormiddel - kr. 5.625.

Desværre virkede det så ikke! Reguleringsventilen sad fast! (Men systemet havde altså også stået stille i omkring et årstid...)
Ny reguleringsventil fra SAAB og nyt tørfilter (for det var også stoppet til og havde smidt noget af sit indhold af kiselgur over i ventilen...) så det blev 2.300 oveni + ny rem til 95 kr. Alle priser incl. moms.

Mellemværendet med toldvæsenet er stadig ikke afklaret, men jeg fik dog snakket depositumsbeløbet ned fra 45.000 (svarende til en helt urealistisk handelsværdi på 75.000) til mere rimelige 25.000.
Vi får se om det holder "i byretten." Det er stadig ca. 3-5.000 for meget vil jeg mene, hvis der regnes nedslag for rust i dørene og defekt acc-anlæg på registreringstidspunktet.

Mvh

Marcel

Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

22. aug 2004, 17:21

Puha ja, ACC er noget dyrt kram og få til at fungere... Men det lyder godt du har reddet saab'en, Marcel, det manglede da også bare, man kan da ikke lade sådan en fætter gå til markræs!!!
Pøj pøj med afgiften, bare snak for din syge moster, de skal ikke tage dig ved snuden, de hunde ;)
Daniel
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/

Tilbage til "Modern Forum"