Hej Alle
Temperaturen i min 99 står altid vandret ved landevejskørsel og rolig kørsel. På motorvej arbejder den sig dog langsomt opad. Ved 130 nærmer den sig det røde felt.
Hvad kan det være? Kan jeg gøre noget ved det?
Mange hilsener,
Morten
P.S. Thermostaten er skiftet for et par måneder siden.
99 Kører varm på motorvej?
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Det kan også være en defekt toppakning/topstykke.
M.v.h.
Det kan også være en defekt toppakning/topstykke.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
starter din køler blæser meget hurtigt når du holder i tomgang.www.slettet grundet GDPR.....dk
- Zodiac
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Tak for de gode svar. Har selv haft lejlighed til at afprøve lidt idag.
Herudover kan jeg fortælle at blæseren ikke virkede da jeg købte bilen for et halvt år siden, måske på grund af overbelastning (tror det var lejerne). Så sandsynligvis kører blæseren til tider ved motorvejskørsel (hypotese).
Nye observationer:
Når jeg vil have varme i kabinen kommer der intet!! Efter at jeg starter mit benzinfyr kommer der fin varme, og når jeg slukker fyret fortsætter der med at strømme varm luft ind. (mærkeligt)
Har 'pumpet' lidt på slangen, og den var meget 'hård'. Syns på mine tidligere saabs at det var muligt at trykke vandet rundt i systemet ved at klemme lidt på slangen. Når 'låget' løsnes kan jeg snildt trykke slangen sammen.
Hvad siger I?
Tak for de gode svar. Har selv haft lejlighed til at afprøve lidt idag.
Herudover kan jeg fortælle at blæseren ikke virkede da jeg købte bilen for et halvt år siden, måske på grund af overbelastning (tror det var lejerne). Så sandsynligvis kører blæseren til tider ved motorvejskørsel (hypotese).
Nye observationer:
Når jeg vil have varme i kabinen kommer der intet!! Efter at jeg starter mit benzinfyr kommer der fin varme, og når jeg slukker fyret fortsætter der med at strømme varm luft ind. (mærkeligt)
Har 'pumpet' lidt på slangen, og den var meget 'hård'. Syns på mine tidligere saabs at det var muligt at trykke vandet rundt i systemet ved at klemme lidt på slangen. Når 'låget' løsnes kan jeg snildt trykke slangen sammen.
Hvad siger I?
9-5 '04
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt: