Jeg er pt. igang med at installere storslået lyd samt en biltelefon i min bil. Jeg mangler dog lige en detalje, som jeg simpelthen ikke kan opdrive......
Først til lyden. Jeg har af min svigerfar "arvet" et pænt stort Alpine-anlæg han selv havde monteret i sin BMW for nogle år siden. Nu skal anlægget så bo i min og900. Jeg vil gerne have at anlægget er så usynligt som muligt, og det kræver en mindre ombygning af kabinen.
Jeg har fået min tømrerfætter til at lave en formlimet hattehylde af 2 mdf-plader (så den ikke buer nedad igen). Meningen er så at der skal monteres 2 stk 6"x9" 2-vejs enheder på undersiden af hattehylden. For at disse to enheder ikke bliver beskadiget skal hullerne i hattehylden beklædes med fintmasket højtalergitter, som jeg selv skærer til i form, men hvor f..... køber jeg sådan noget henne ad??? Har prøvet i 2-3 bilstereobutikker og en frygtelig masse byggemarkeder. Ved snart ikke hvor jeg skal lede mere. Er der nogen der kan hjælpe mig videre?
Tilbage til lyden - i bagagerummet kommer der yderligere en 10" bas i en stor kasse, der er tilpasset bilens bredde og hældningen på bagsædet. Forstærkeren (Alpine 3566) vil også være at forefinde i bagagerummet.
I dørene bliver der fremstillet en plade der dækker hele opbevaringshullet, og her bliver der indbygget 1 stk. " mellemtone(?) og 1 stk. diskant i hver side. Også her mangler jeg højtalergitter......
Endelig bliver de originale højtalere i instrumentbrættet erstattet med 1 stk. diskant i hver side på højtalerens plads.
Hattehylde, forstærker og bum-bum-kasse bliver konstrueret så det nemt og smertefrit kan afmonteres (man tænker jo på de svage og langfingrede sjæle), og så de resterende højtalere kan bruge den integrede forstærker i radioen. Radioen er i øvrigt en Alpine 7525r med tilhørende cd-shuttle.
Nu til telefonen - jeg har en Motorola 2700 liggende som er ved at blive bygget i midterkonsollen, da jeg ikke synes at der er ordentlig plads andre steder.
Jeg har fjernet den lille aflæggeboks (i DIN-format) under askebægeret, hvilket giver plads til højtaleren til den håndfri funktion. Højtaleren skrues fast ovenpå den store opbevaringsboks som umiddelbart under. Selve mobilenheden, som er en boks på 21x9 cm, fastgøres i det store opbevaringshul i midterkonsollen, ligesom div. signalkabler og ledninger også hører hjemme her.
For at det også skal se lidt pænt ud skal begge huller i midterkonsollen dækkes af én stor 4 mm plade, som telefonrør og holder skal skrues fast på. Denne plade ville jeg også gerne dække med førnævnte højtalergitter, da der jo sidder en højtaler inde bagved, men...........
Mikrofonen til den håndholdte funktion kommer til at sidde i himlen over førerdøren.
Hvis der er nogen der ved hvor jeg kan købe fintmasket højtalergitter skal I være yderst velkomne til at videreformidle denne infomation
Jeg skal nok smide nogle billeder når jeg lige får fat i et digitalkamera.
Mvh.
Øffe