Sidespejle til SAAB 96 V4 L - 1976
Redaktør: Bestyrelsen
- kimtoft
- SAAB NET NYBEGYNDER
- Kontakt:
Min 96 V4 L fra 1976 er udstyret med et par sorte plastik sidespejle, som muligvis er uoriginale. Nu er det venstre knækket og jeg overvejer om jeg skal finde et par originale blanke, eller om jeg skal prøve finde en erstatning for det defekte. De sorte spejle er monteret med to skruer med en afstand på 85 mm og de originale blanke har en trekantet sokkel med tre skruehuller. Der er intet, der tyder på, at min bil har haft tre huller og jeg hører derfor gerne om der skulle være nogen som ved, om årgang 1976 også blev leveret med sorte spejle? I så fald er jeg også interesseret i at købe et sort venstre spejl.
Nuværende køretøjer:
SAAB 9-5 2,0t SC aut. Hirsch 2007
SAAB 96L V4 1976
Ford Kuga ST X line Hybrid 2023
SAAB 9-5 2,0t SC aut. Hirsch 2007
SAAB 96L V4 1976
Ford Kuga ST X line Hybrid 2023
- Jensen
- Administrator
Hej Kim
Så vidt jeg ved havde 96/95 med plastikkofangere originalt spejle fra polo mk1/derby. Jeg har dog også set årg. 76 med de gamle krom spejle, så det er muligt at det først var i løbet af 76 de blev indført. Uanset så ser det ud til at din har nogle uoriginale spejle monteret.
Her er et polo spejl: https://www.ebay.com/itm/233180736417, men det er ikke sikkert at hulafstanden passer. Så et nyt uoriginalt er måske en bedre løsning. Hvis det var mig så ville jeg i hvert fald ikke montere krom spejlene da det jo kræver at bore nye huller og at de gamle huller så på en eller anden måde skal lukkes. Derudover giver de nyere spejle meget bedre udsyn, så krom spejle vil være en nedgradering rent sikkerhedsmæssigt.
Min v4 har godt nok krom spejle, men den er også med krom kofangere mv, så det passer bedst synes jeg.
MVH Mads
Så vidt jeg ved havde 96/95 med plastikkofangere originalt spejle fra polo mk1/derby. Jeg har dog også set årg. 76 med de gamle krom spejle, så det er muligt at det først var i løbet af 76 de blev indført. Uanset så ser det ud til at din har nogle uoriginale spejle monteret.
Her er et polo spejl: https://www.ebay.com/itm/233180736417, men det er ikke sikkert at hulafstanden passer. Så et nyt uoriginalt er måske en bedre løsning. Hvis det var mig så ville jeg i hvert fald ikke montere krom spejlene da det jo kræver at bore nye huller og at de gamle huller så på en eller anden måde skal lukkes. Derudover giver de nyere spejle meget bedre udsyn, så krom spejle vil være en nedgradering rent sikkerhedsmæssigt.
Min v4 har godt nok krom spejle, men den er også med krom kofangere mv, så det passer bedst synes jeg.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- NC_Ribe
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej
Min mors 76'er V4 (75B) havde de klassiske, dråbeformede spejle i metal, men med konvekst glas, så de var ikke så ringe endda rent udsynsmæssigt. De blev imidlertid hurtigt umulige at skaffe, så jeg har selv eksperimenteret med uoriginale til min totakter (med meget skiftende held). På en kammerats svenske årg. 77 var der gode kvalitetsspejle (nok a la 99), ligesom der også var 99-sæder og anden luksus. Det kunne måske være en mulighed, hvis man vil have original kvalitet.
Mvh/NC
Min mors 76'er V4 (75B) havde de klassiske, dråbeformede spejle i metal, men med konvekst glas, så de var ikke så ringe endda rent udsynsmæssigt. De blev imidlertid hurtigt umulige at skaffe, så jeg har selv eksperimenteret med uoriginale til min totakter (med meget skiftende held). På en kammerats svenske årg. 77 var der gode kvalitetsspejle (nok a la 99), ligesom der også var 99-sæder og anden luksus. Det kunne måske være en mulighed, hvis man vil have original kvalitet.
Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66