Banner cycler

Imprægnering af kaleche.

Her kan cabriolet ejere udveksle erfarringer.

Redaktør: Bestyrelsen

Steen C.
SAAB NET NYBEGYNDER

Imprægnering af kaleche.

10. mar 2025, 23:34

Hvilket produkt er det bedste til imprægnering af kalechen med et flot resultat?
Har købt en 9-3 aero fra 2006 sidste år, købte noget rens og imprægnering og gav den omgang sidste år, men jeg syntes ikke at resultatet er godt.

oleholm
SAAB NET NYBEGYNDER

Re: Imprægnering af kaleche.

21. mar 2025, 08:26

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte en møbelpolster eller en karatmager, de ved nok mere om det end de fleste af os, men vil tro at en grundig vask med sæbespåner pisket op i varmt vand. Så alt det gamle inprenering er væk, derefter ville jeg købe inprenerings væske til kanvaslæred.ikke på det på spray, men i bøtte til og smøre på, mener det skal have 3 til 4 gange, Det er hvad jeg ville gøre,
Brugeravatar
tknage
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

Re: Imprægnering af kaleche.

22. mar 2025, 16:14

Hej Steen.

Jeg købte også sådan en sidste efterår. Min er en sort TS Aero 2005.

Da det er min nye hverdagsbil var første job at få den impregneret, så den blev klar til vinteren.

Efter at have set en mængde youtube videoer om emnet fandt jeg dyre specialmidler ikke nødvendigvis er pengene værd og en dunk teltimpregnering fra spejdersport bare virker.
Den var ikke særlig beskidt så jeg vaskede den bare med rigelig autoshampo og en klud (en børste havde været bedre). Spulede godt efter med haveslangen og lod den tørre til næste dag. Så gav jeg den Fabsil købt i spejdersport som jeg strøg på med en bred pensel. Den fik to gange med en dags mellemrum. Der er en bundslat tilbage af den 2,5l dunk jeg købte og jeg føler selv den fik to temmelig gode lag.

Kalechen får en flot, mørk og ensartet farve af impregneringen. Den har også været helt tæt hen over vinteren og vandret perler bare af. Så jeg vil klart anbefale Fabsil.

Det er min plan at give den en opfølgende behandling hvert halve år. Næste gang (som er ca. nu) vil jeg bruge en børste og få stoffet renset lidt bedre. Jeg har set, at hvis der er ansats til grønne alger kan man bruge en lille højtryksspuler med forsigtighed.
Mvh. Thomas, Medlem nr. 710

9000 CS 2.0i 1997
99 Turbo, 1980
og9-3 SE 2.0 LPT aut. 1999
og900S LPT 1993
9000 T85 rosenkvartz

Tilbage til "Cabriolet Forum"