Banner cycler

Godt Nytår

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
Viggen
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

Godt Nytår

31. dec 2024, 15:45

Kære SAAB-venner.

Jeg fik i julegave en anderledes, men spændende bog om vores elskede bilmærke, SAAB. Den kan anbefales. Den anfører i mange detailler, hvorfor vi sætter pris på dem.
Jeg synes, det kunne være interessant at høre om, hvad I hver især synes, hvorfor SAAB er bilen ,I holder af.
Jeg lægger ud med, hvad jeg især sætter pris på ved SAAB, idet jeg citerer fra bogen:

”A Saab demonstrated the difference between design and styling. A stylist adds the style to the engeneering, but a designer marries the engeneering with the aesthetics from the beginning, rather like an airplane designer. And of course, Saab was first an airplain company.”

Det kunne være starten på en tråd om, hvad I andre synes er væsentligt i jeres hengivenhed for mærket. Så for mig er det: funktion og design i inspirerende syntese.

Jeg ser frem til mange spændende svar, og jeg ønske alle medlemmer i Sabbbklubben Danmark et glædeligt nytår.
SAAB bog.JPG
Ole Ralfkiær, SAAB 9-3 2,8T

SAAB 9-3 Aero 2,8T SportCombi Hirsch+
SAAB 9-5 Aero Estate (solgt)
SAAB 9-3 Viggen Lutfisk + extra (solgt)
SteenHansen
EXTREME SAAB FREAK

Re: Godt Nytår

21. jan 2025, 04:31

Godt Nytår herfra, selv om det er lidt sent 8)

Hvorfor SAAB:
Det tror jeg er svært at give et entydigt svar på. Jeg tror at det for mig er en følelse, som jeg ikke oplever når jeg kører eller kører med i andre biler. Det er ikke enmt at definere entydigt, men f.eks. prøved jeg for nogle år siden en meget fin spritny Mercedes E klasse, som uden tvivl er en meget fin bil af virkelig høj kvalitet. Jeg må bare indrømme at der følte jeg mi i hvert fald ikke hjemme.

Måske er det en kombi af design, tekniske løsninger, sikkerhed og så historien med alle iværksætterne, rally og de ofte alternative løsninger, så SAAB ikke belv som alle de andre - lad os som englænderne kalde det lidt quirky, selv om jeg ikke kan oversætte det direkte til dansk :P

Der er jo også stor forskel på de forskelle gamle eller ikke så gamle modeller, men alligevel synes jeg at der er noget SAABsk over det uanset om det er en TT saab, eller den sidste 9-4X, som er svært at beskrive.

Måske ikke så klart svar, men i hvert fald lidt af min tanker om emnet :D

Steen
SAAB - the most intelligent car ever built.

Tilbage til "SKD Web"