Hej, jeg har en 9000 CSE fra 1997,
Jeg har en 1997 9000 CSE og skal bare fylde lidt olie på min gearkasse. Jeg har hørt, at det er meget vigtigt ikke at blande visse olier? Da jeg ikke ved, hvilken olie der er derinde, kan nogen anbefale noget, jeg kan bruge, som ikke ødelægger tingene?
Tak for hjælpen
Saab 9000 gearkasseolie
Redaktør: Bestyrelsen
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Der skal bruges 1,8 l af denne type:
Alternativt en 75W/80 - som jeg selv brugte på mine gamle 9000´ere fra samme æra som din. Den hed noget med Elf Tranself Synthese FE...
Blot specs. er de rigtige, og olien af god kvalitet, så er det med navnet mest religion!
Den viste har jeg iøvrigt anvendt med stor tryghed i min "nye", 9-3 V6 fra M06
Tip : INDEN du tapper olien af, så sørg for, at påfyldningsproppen snildt kan løsnes. Det kan være, denne skal have lidt hjælp med nogle små slag, varme osv., da de gerne vil "gro fast" over tid.
/Henrik
Alternativt en 75W/80 - som jeg selv brugte på mine gamle 9000´ere fra samme æra som din. Den hed noget med Elf Tranself Synthese FE...
Blot specs. er de rigtige, og olien af god kvalitet, så er det med navnet mest religion!
Den viste har jeg iøvrigt anvendt med stor tryghed i min "nye", 9-3 V6 fra M06
Tip : INDEN du tapper olien af, så sørg for, at påfyldningsproppen snildt kan løsnes. Det kan være, denne skal have lidt hjælp med nogle små slag, varme osv., da de gerne vil "gro fast" over tid.
/Henrik