Banner cycler

Hjæææææælp :(

Alt mellem himmel og jord, men hold det sobert og frit for politik...

Redaktør: Bestyrelsen

Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Hjæææææælp :(

4. mar 2022, 22:44

Jeg søger/leder efter sådan en fætter her:
Ts.jpg
På sveskersprog hedder sådan en "Tankspiral" -
og havde jeg boet derover i dag, så var den allerede bestilt.

Men her kan jeg bare ikke finde en, uanset hvad jeg end søger på -
"feltema" havde dem engang, det har de vist bare ikke mere :(

Jeg har med succes haft dem i mine biler før, ville gerne have en igen -
nogen der kan hjælpe til her :?: ..... :roll:


NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 705
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Hjæææææælp :(

7. mar 2022, 13:49

Hej Regin

Tænk, at det skulle komme så vidt, at DU beder om hjælp :D ...

Men hvad bruger man sådan én til?

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Hjæææææælp :(

7. mar 2022, 22:21

NC_Ribe skrev: Hej Regin

Tænk, at det skulle komme så vidt, at DU beder om hjælp :D

Ja, det kan jo ske, selv for den bedste :lol: :mrgreen:

Just kidd'n :wink:


NC_Ribe skrev: Men hvad bruger man sådan én til?

Mvh/NC


Man "skruer" den ned i påfyldningsrøret og gør det dermed "svært" -
for nogle at suge/stjæle benzin (snart guld) op fra tanken.
Når først den er skruet ned, så går det heller ikke at få den op igen.
Der kan være fordele og ulemper med den, men jeg har kun haft fordele med sådan en -
og den påvirker ikke på nogen måde når man tanker bilen :)

Men det ender vel op i at jeg må bestille en deroverfra.......
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 705
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Hjæææææælp :(

7. mar 2022, 23:12

Hej igen

Har SAAB ikke effektivt blokeret for benzintyveri? Det fik jeg i hvert fald at vide, da jeg ville købe et aflåseligt benzindæksel til min første OG900.

Men det gælder måske ikke længere for nymodens modeller som din? :wink:

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Hjæææææælp :(

8. mar 2022, 00:43

NC_Ribe skrev:
7. mar 2022, 23:12
Hej igen

Har SAAB ikke effektivt blokeret for benzintyveri? Det fik jeg i hvert fald at vide, da jeg ville købe et aflåseligt benzindæksel til min første OG900.

Men det gælder måske ikke længere for nymodens modeller som din? :wink:

Mvh/NC

Jo der låses da via C-lås, men det er nu ikke al verden det kan stå imod heller -
og der er heller ikke nøgle til "låget"....
NC_Ribe
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 705
Tilmeldt: 18. feb 2015, 22:00

Re: Hjæææææælp :(

8. mar 2022, 14:06

Hej Regin

Det var altså en OG900, hvor der hverken var lås på låg eller klap. Men påfyldningsrøret skulle være udformet sådan, at det i praksis var umuligt at få en slange ned i tanken, endsige suge noget op fra den.

Mvh/NC
9K CSE 2,3 turbo aut.MY 94
RIP: 9K CSE 2,0S t aut. MY 93
9K CST 2,0 MY 98 (drømmebilen)
900S MY 91
.... (flere OG 900 med/uden turbo og aut.)
900 GL 1978 (MY79) ombygget til venstrearmskørsel (aut., håndbremse, choker etc.)
96 TT MY 66
Sport E
EXTREME SAAB FREAK
Indlæg: 304
Tilmeldt: 3. okt 2021, 00:06

Re: Hjæææææælp :(

8. mar 2022, 17:17

NC_Ribe skrev:
8. mar 2022, 14:06
Hej Regin

Det var altså en OG900, hvor der hverken var lås på låg eller klap.
Men påfyldningsrøret skulle være udformet sådan, at det i praksis var umuligt at få en slange ned i tanken, endsige suge noget op fra den.

Mvh/NC


Det har igennem mange år, været brugt til bil både med og uden katalysator d v s anden type af påfyldningsrør -
men på bilerne før er det tæt på "bolt-on" 👍

Men der er en løsning på G her :)

Tilbage til "Off Topic !!!"