Jeg skal ha skiftet klodser foran, så jeg ville lige høre om er er noget hokus pokus ved dette ?
Har hørt at der skal noget special værktøj eller lignende til, eller noget om noget der låste sig ved monteringen ?
Bilen er en SAAB 9000 CD Turbo 2.3 fra 1991.
Bremserne er begyndt at skure (Burde der forresten ikke lyse noget advarsel i instrumentbrættet ?) så jeg skal ha fat i koldserne hurtigst muligt (Asbjørn holder ferie lukket i 3 uger), er der nogen der kan anbefale et sted i Storkøbenhavn / Eller E-Shop ?
Er der noget hokus pokus ved bremseklods skift ?
Redaktør: Bestyrelsen
- 9000cset
- EXTREME SAAB FREAK
Prøv at ringe til mh-parts (autohandelsgården), priserne er rimelige, udvalget stort og det kniber sjældent med et godt saab-råd. De sender varerne hurtigt.
De har tlf : 97196266
mvh
Anders
De har tlf : 97196266
mvh
Anders
- splitbus
- SUPER SAAB FREAK
da jeg kørte på arbejdet her til aften virkede det som om at larmen var ved at forsvinde og som jeg læser nedenstående, kan mine klodser være af en type der larmer mere end normalt.
Klodserne har selvfølgelig også været belastet mere end normalt når man cruiser rundt på Autobahn'en med mellem 150 & 170 km/t
Der burde vel også være en advarselslampe der indikerer tid for skift af klodser ?
KLIPPET FRA OVENSTÅENDE LINK :
Why do I Hear a scrubbing noise from the front when I apply my brakes?
One of two reasons. Reason 1 - The pads that were used are an inferior grade pad. Usually, an inferior grade pad will make its presence known by noting a very high pitch squeal when applying the brakes. Reason 2 - The brake pads that were used are hard use pads which contain a type of material which will cause this noise to occur. It does not mean that there is a serious problem. It simply means that it is the type of materials contained within the brake pad. Only cure - replace the pads! Hard use pads will generally not cause damage to the rotors but the noise can be somewhat consistent!
Klodserne har selvfølgelig også været belastet mere end normalt når man cruiser rundt på Autobahn'en med mellem 150 & 170 km/t
Der burde vel også være en advarselslampe der indikerer tid for skift af klodser ?
KLIPPET FRA OVENSTÅENDE LINK :
Why do I Hear a scrubbing noise from the front when I apply my brakes?
One of two reasons. Reason 1 - The pads that were used are an inferior grade pad. Usually, an inferior grade pad will make its presence known by noting a very high pitch squeal when applying the brakes. Reason 2 - The brake pads that were used are hard use pads which contain a type of material which will cause this noise to occur. It does not mean that there is a serious problem. It simply means that it is the type of materials contained within the brake pad. Only cure - replace the pads! Hard use pads will generally not cause damage to the rotors but the noise can be somewhat consistent!
VWenligst Ciao
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
SAAB 9000 CD 2.3 Turbo fra '91
Lars
Biler :
VW Splitbus fra '63
SAAB 9000 CD 2.3 Turbo fra '91
- netroM
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Check nu tykkelsen af belægningen alligevel, det er jo kun fire hjulbolte der skal ud...
Ud over en 15 mm gaffel og en 13 mm ring eller top har du ikke brug for andet end en god smal stålbørste og hjulnøglen.
Man piller hjulet af, holder 15mm på ved den lille gummimuffe ved styrepindene og løsner med 13 mm nøglen styrepinden fra bremsekloen med cylinderen i. Hvis du kun skal skifte klodser kan du nøjes med at løsne den nederste pind. kloen kan da svinges ud og man kan bytte klodserne.
Rengøringen er dog nemmere hvis det hele pilles af (slangen bliver på) bind f.eks. kloen op med et stykke ståltråd til forfjederen imens resten renses. Pas på at du ikke "taber" kloen, så der trækkes i slangen, så bør du nemlig også skifte slangen. jeg har fundet et fint site med billeder, vist nok www.saabnet.co.uk eller noget lignende. - har adressen på en anden computer.
Morten
Ud over en 15 mm gaffel og en 13 mm ring eller top har du ikke brug for andet end en god smal stålbørste og hjulnøglen.
Man piller hjulet af, holder 15mm på ved den lille gummimuffe ved styrepindene og løsner med 13 mm nøglen styrepinden fra bremsekloen med cylinderen i. Hvis du kun skal skifte klodser kan du nøjes med at løsne den nederste pind. kloen kan da svinges ud og man kan bytte klodserne.
Rengøringen er dog nemmere hvis det hele pilles af (slangen bliver på) bind f.eks. kloen op med et stykke ståltråd til forfjederen imens resten renses. Pas på at du ikke "taber" kloen, så der trækkes i slangen, så bør du nemlig også skifte slangen. jeg har fundet et fint site med billeder, vist nok www.saabnet.co.uk eller noget lignende. - har adressen på en anden computer.
Morten
Morten Perlegrus
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73
9000 CS '94 / 90 '86 / 99L '73