Banner cycler

Vedr. køb af 900t Aut.

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

RuneSM
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!

Vedr. køb af 900t Aut.

21. aug 2005, 10:44

Hej - jeg har fået kig på en vældig billig usynet importbil, jeg er bare ikke den allerstørste fan af automatgear, så for at høre, kan det lade sig gøre at plukke gearkassen af motoren uden de største problemer, og så sætte en 4 eller 5 trins på?

En anden ting, turbo'en var defekt på den sagde han, kan det lade sig gøre at pille den af, og så bare køre med bilen som var det en kun med indsprøjtning?

Brugeravatar
dragedems
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

21. aug 2005, 11:31

hvis du både vil pille tomatkassen og turboen af/ud, så er du da bedre tjent med at finde en C900, der er født uden de ting, f.ex. denne til 6000 kr og så selv importere den:
http://www.blocket.se/view/5676485.htm? ... c=1&city=0
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
rene
SAAB-PSYCHO

21. aug 2005, 11:55

Hvis du piller turboen af kører den ikke som en indsprøjtningsbil...turbomotoren har jo en lavere kompression, så den vil ikke have noget effekt uden ladetryk... :( ...er han helt 100 på at det er selve turboen der er defekt, eller kan det være noget andet i forbindelse med turboen der ikke virker??...

Gearkassen kan du godt bytte til en manuel..men der er vist en del arb ved at skifte...
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
RuneSM

21. aug 2005, 13:02

dragedems skrev:hvis du både vil pille tomatkassen og turboen af/ud, så er du da bedre tjent med at finde en C900, der er født uden de ting, f.ex. denne til 6000 kr og så selv importere den:
http://www.blocket.se/view/5676485.htm? ... c=1&city=0
Det er aaalt alt for dyrt! Den jeg har kig på koster kun 1000 kr, og den skulle kun bruges som stumpebil.

rene: Jeg ved kun hvad han sagde - og han sagde turbo'en var defekt.
Desuden lyder det ret så kedeligt, at det er så svært at bytte gearkassen. Må finde en anden donorbil så :(
Aresdk
SAAB-MANIAC

21. aug 2005, 13:09

Det bliver da også værre og værre med dig Rune :D

Køb nu en bil der er som den skal være og ikke en hvor både det ene og det andet er defekt og hvor den skal konverteres til manuelt gear - du kører død i det!
// Martin Johansen
http://Saabklub.dk - For dig der er tosset med SAAB.
RuneSM

21. aug 2005, 13:13

Hehe, sådan er det jo Martin. Jeg har efter en diskution med min finansminister (moar) kommet frem til at jeg faktisk ikke har råd til at skifte bilen lige nu. Derfor er mine muligheder begrænset, dog kan jeg godt lige skrabe en skilling op ad lommen. Derfor vil jeg gerne have en skrotbil, helst en 900t8 eller t16 med servo og en ordentlig tandstang, for den trænger også til at blive skiftet i min. Derfor, en gammel 900 t?, må gerne være bulet over det hele, bare motoren, laderen, servo, tandstang og den del af elnettet jeg skal bruge er intakt :D
Aresdk
SAAB-MANIAC

21. aug 2005, 14:02

Du har jo også kun lige fået kortet og bilen at køre i :)

Men ellers snak med banken - det er ikke alt mødre skal blande sig i...
// Martin Johansen
RuneSM

21. aug 2005, 14:06

Aresdk skrev:Du har jo også kun lige fået kortet og bilen at køre i :)

Men ellers snak med banken - det er ikke alt mødre skal blande sig i...
Altså - synes nu det er fint nok, for de har lidt mere erfaring i pengesager end mig ;)

Og at snakke med banken _vil_ jeg ikke. Udelukket, slut - for jeg nægter som 18-19-20-21-årig at stå og skylde penge væk. Træls måde at starte på synes jeg
Aresdk
SAAB-MANIAC

21. aug 2005, 14:11

Tja om du starter nu eller om 5 år hvad er forskellen? Da hellere det end at ærgre sig over at man ikke får det man vil have men skyder penge i noget som kun er halvt det man vil have.

Og nu drejer det sig altså ikke om de 100kkr som jeg startede ud med som 18-årig - i dit tilfælde aller aller MAX det halve!

Men det er så bare min holdning - jeg udnytter de muligheder samfundet tilbyder mig.
// Martin Johansen
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

21. aug 2005, 18:14

:D Vi har vist alle startet med en mindre eller større gæld som 18 årige :D Ikke dermed at sige du også skal det, hvis du kan slippe for gæld, så er det da det bedste!
Jeg startede med at låne penge til min første bil som var en gammel opel manta a 1.9S fra 1971. Kørekortet har jeg også selv betalt, men det havde jeg nu penge til på opsparingen, det kostede ikke så meget den gang, som det gør idag, jeg hvade kun 2 køre timer :D
Det næste jeg stiftede gæld ved, som jeg abelut ikke er stolt af, var at i forbindelse med jeg startede på sergent skole, anskaffede jeg mig et dankort, for at gøre køen i kantinen hurtigere. Det skulle selvfølgelig også bruges i gaden "jomfru ana gade" . Da saldoen sagde minus 38000,- så gik jeg ned i min daværende bank, og aflevede kortet! Kort tid efter skiftede jeg bank!
Den ALLER største gæld stiftede jeg da vi købte hus :D Men den gæld er jeg stolt af!

PS. Rune, et råd jeg fik som ung var: Hold fingerne fra gamle biler og kællinger, de tager alle dine penge. Men dengang var jeg teenager, og selvfølgelig hørte jeg ikke efter :D
MVH Lars Kristensen

Tilbage til "Modern Forum"