LÆS DETTE FØRST!!!! Om Dump Ventil osv. STIL SPØRGSMÅL HER!
Redaktør: Bestyrelsen
- Dalle
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Jeg har en Saab 9-3T fra 2006 med Hirsch, købt i januar 2009. Kort tid efter jeg havde købt den var jeg på skiferie i Sverige og undervejs på turen begyndte turboen at suse lidt når jeg slap gassen. Der hvor jeg købte bilen skiftede de blow off ventilen og problemet forsvandt også, men nu har jeg så lige været i Italien og problemet er nu opstået igen. Er det simpelthen den originale blow off ventil der er ringe eller kan problemet skyldes andre ting så som slanger der ikke sidder ordentligt fast og giver lidt utætheder?
- UphamFO
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Hej
Jeg har problemer med min saab 9-3 2.0t fra 2002. Havde mistanke om en defekt BOSCH BOV (bypass valve) og købte en anden.
Som det kan ses på billedet kan der blæses luft igennem 1 og det kommer ud af vakum røret.
Det kan der ikke på den gamle
der går ikke luft igennem nr 2 på begge to. I hvertfald ikke ved lavt tryk.
Hvilken af dem er i stykker?
Ved I en god side der sælger ventiler?
Håber billedet er illustrerer det jeg prøver at sige
Jeg har problemer med min saab 9-3 2.0t fra 2002. Havde mistanke om en defekt BOSCH BOV (bypass valve) og købte en anden.
Som det kan ses på billedet kan der blæses luft igennem 1 og det kommer ud af vakum røret.
Det kan der ikke på den gamle
der går ikke luft igennem nr 2 på begge to. I hvertfald ikke ved lavt tryk.
Hvilken af dem er i stykker?
Ved I en god side der sælger ventiler?
Håber billedet er illustrerer det jeg prøver at sige
- Vedhæftede filer
-
- 1418351_10151791540602825_244614649_n.jpg
- Ventil
- (23.32 KiB) Downloadet 9 gange
Saab 9-3 2.0t 2003
- LarsJ
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Den lille studs til at styrre ventilen, må ikke have utætheder nogle stedet hen.
Det skal være muligt, at suge ventilen til åben stilling og så klemme slangen, så ventilen holdes åben.
vejen mellem 1 og 2 skal være tæt, når der ikke suges i den sidste studs.
Jeg har en brugt ligende i Sønderjylland, hvis du mangler en at teste din bil med.
Det er en bosch plastik model til årgang 2000 motor, men mener de er ens.
Det skal være muligt, at suge ventilen til åben stilling og så klemme slangen, så ventilen holdes åben.
vejen mellem 1 og 2 skal være tæt, når der ikke suges i den sidste studs.
Jeg har en brugt ligende i Sønderjylland, hvis du mangler en at teste din bil med.
Det er en bosch plastik model til årgang 2000 motor, men mener de er ens.
- UphamFO
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Den som var på bilen var tæt og den som jeg købte havde den utæthed.
Var også bange for det var galt med den gamle...
Har hørt at BOSCH ventilerne er dårlige.... Sikkert bedst at købe en god en
Kender I til en side der sælger ventiler som kan bruges til Saab motoren ?
Var også bange for det var galt med den gamle...
Har hørt at BOSCH ventilerne er dårlige.... Sikkert bedst at købe en god en
Kender I til en side der sælger ventiler som kan bruges til Saab motoren ?
Saab 9-3 2.0t 2003
- bolsen
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Her er en mulighed http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2281 eller måske her http://www.abbottracing.net/product.php?id_product=189
- hf-eco-power
- SAAB-MANIAC
Indlæg
Ja, disse ½-sløje membranstyrede ventiler kan med fordel erstattes af den her model:
- altså en stempelstyret istedet. Så er du ude over det problem
Den viste model er en "2 - i -1" , dvs. valgfrihed om den skal recirkulere luften eller slippe ud i det fri. På T7-motorer (som din) vælger man i reglen første løsning, da der kan gå kuk i luftmassemålerenfunktionen (uberegnet luftmængde).
Ventilen tilhører undertegnede og er blevet ledig for evt. køber efter opgradering til Forge. Fungerer 112%, såklart.
/Henrik
- altså en stempelstyret istedet. Så er du ude over det problem
Den viste model er en "2 - i -1" , dvs. valgfrihed om den skal recirkulere luften eller slippe ud i det fri. På T7-motorer (som din) vælger man i reglen første løsning, da der kan gå kuk i luftmassemålerenfunktionen (uberegnet luftmængde).
Ventilen tilhører undertegnede og er blevet ledig for evt. køber efter opgradering til Forge. Fungerer 112%, såklart.
/Henrik
- UphamFO
- SAAB NET NYBEGYNDER
Indlæg
Det ville være dejligt med en ventil der koster under en tudse
Jeg kan kun finde til 1000+ når man køber forge eller abbott
En stempelstyret ser da helt okay ud
Ønsker at den skal se stock ud og ingen justeringer, da jeg er uduelig til biler
*så lidt justering som muligt
Jeg kan kun finde til 1000+ når man køber forge eller abbott
En stempelstyret ser da helt okay ud
Ønsker at den skal se stock ud og ingen justeringer, da jeg er uduelig til biler
*så lidt justering som muligt
Saab 9-3 2.0t 2003
- Nilau
- ULTRA SAAB FREAK
Indlæg
mvh.
Nilau
Er der nogen der kan leve med en motor der går ud, når man skifter gear?!LarsJ skrev:luftmasse måleren har registreret det luft den suger ind og smider benz i der svarer til.
når du smider luften væk, vil motoren drukne på grund af for meget benzin i forhold til luft.
som der bliver skrevet kan man godt bruge en udlufter bov, hvis man kan leve med at den tygger lidt i det, eller måske enda går i stå når man skifter gear.
du kan få ventiler der recirkulerer og samtidigt lukker en vis % del ud i luften.
bare et eksempel
http://shop.scanturbo.dk/pi/TurboSmart_ ... 61_31.aspx
mvh.
Nilau
9-5 2,3T Vector SportCombi 2002 [Maptun Stage 1]