Nu er Team Dark Side klar til DHB (Danmarks Hurtigste Bil) (402m drag) igen i år bestående af Lars (Kaas) Jan og jeg selv
Jeg deltager i gadebilsklassen med min modificeret SAAB 900 turbo 97er.
Lars skulle have kørt i hans SAAB 9000 Aero men den har desvære lige taget en toppakning Nu har han fået lov til at låne min gule SAAB 93f to-takter så han kan være med alligevel Den skal også kører i gadebilsklassen (der er desvære ikke en to-taktsklasse )
Jan er med som hjælper/mekaniker. Han kører min gule SAAB 99 Van som er med som servicevogn
Jeg håber på en fed weekend
http://www.vmaxoutlet.dk/dhb-2013/
Team Dark Side 2013 DHB
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
- AndersF
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Team Dark Side 2013 DHB
Årh nogle fede biler, held og lykke - håber du kan give nogle Bimmere baghjul
Mvh Anders Frantsen
Medlemsnummer 776
2003 Saab 9-3SS 2.0T Arc Aut. med TD0414T Turbo, Aero dyser, 3" Forrør, 2.5" MapTun Sportsudstødning + MapTun Aero Stage 4
270 HK / 380 NM
Medlemsnummer 776
2003 Saab 9-3SS 2.0T Arc Aut. med TD0414T Turbo, Aero dyser, 3" Forrør, 2.5" MapTun Sportsudstødning + MapTun Aero Stage 4
270 HK / 380 NM
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Team Dark Side 2013 DHB
Stærkt gået Solgaard, håber du får en suveræn weekend på DHB og hiver nogle flotte resultater hjem
Fedt at du er ude og vise SAAB flaget til et arrangement som DHB hvor der traditionelt ikke kommer så mange saab som der burde
Fedt at du er ude og vise SAAB flaget til et arrangement som DHB hvor der traditionelt ikke kommer så mange saab som der burde
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- MXP
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Indlæg
Team Dark Side 2013 DHB
Vi forventer selvfølgelig at alle Saab'er kommer under 10 sek .....Dækkene skal blot være godt varmet op........så skal det nok gå.....
Hvilket gear ender man i på sådan en 1/4 mile? ......kan man få noget ud af at optimere gearingen til netop den distance?
Hvilket gear ender man i på sådan en 1/4 mile? ......kan man få noget ud af at optimere gearingen til netop den distance?
- K.Hansen
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Indlæg
Team Dark Side 2013 DHB
Hej Solgaard.
Vil du ud med nogle data på den NG900 eller er det hemmeligt til efter DHB ?
Ellers en flot " Sleeper "
Vil du ud med nogle data på den NG900 eller er det hemmeligt til efter DHB ?
Ellers en flot " Sleeper "
Hilsen Kenneth
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
9-5 2,0T 1999
"9-3 Aero 2002 Salomon Line" RIP
9-3 2,0t SC 2009
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Team Dark Side 2013 DHB
Held og lykke Lars og Henrik
Det er bare øv med den toppakning, og så lige før løbet så man ikke rigtigt kan nå at få det hele lavet forsvarligt.
Lad os håbe de andre biler kører godt så.
MVH Mads
Det er bare øv med den toppakning, og så lige før løbet så man ikke rigtigt kan nå at få det hele lavet forsvarligt.
Lad os håbe de andre biler kører godt så.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Team Dark Side 2013 DHB
Tak for DHB 2013
Team Darkside var i god tid til DHB i år og var allerede igennem teknisk kontrol fredag først på eftermiddagen med min SAAB Ng 900 og SAAB 93f, som Lars havde lånt af mig denne weekend. Lars valgte at køre i show-klassen i stedet for street-klassen.
Om lørdagen til 402m. træning gik det ikke helt som håbet for min røde SAAB 900. Første gang jeg skulle kører, startede jeg med at varme mine 235/60 R15 MICKEY THOMPSON ET STREET RADIAL slicksdæk op. Det resulterede i min kobling blev meget varm og da jeg skulle kører, gled min kobling bare helt vildt, hver gang jeg gav gas. Efter første uheldige race kørte jeg i pit og skiftede til gadedæk, da min teori var at min ellers forstærkede kobling, ikke kunne klare den store belastning der er i mine store slicksdæk, som giver super godt bid i vejen. 2. gang jeg kørte gled koblingen også og det skete igen 3. gang. Nu var jeg godt irriteret over, at bilens mange kræfter ikke kunne overføres til vejen, så jeg besluttede mig for at kører hjem og skifte kobling. Da gearkassen kom af bilen hjemme i værkstedet, var den næsten helt nye zindermetallamel fuldstændig flået i stykker (belægningen var muligvis lavet i China). Trykfoden var så godt som ny og var til en 9-3 Viggen. Det hele så meget brugt ud efter den korte tids kørsel. Svinghjulet samt trykfoden blev slebet fin igen og blev nu monteret med en ny standart 9-3 Viggen lamel. Det tog omkring 4 timer i værkstedet og så var bilen kørerklar igen. Da jeg ankom til Vandel igen var kørsel og tids kvalifikationer for denne dag forbi og det var ved at være aften.
Lars havde uden problemer fået kørt en masse race i min gule SAAB 93. 8 gange mener jeg, det blev til for ham denne dag.
Søndag morgen var jeg 100% klar til at få lavet en god tid, da tiden var knap for at blive kvalificeret til finalen senere på dagen. Første gang jeg kørte fik jeg en dårlig start, da jeg fik skiftet alt for tidligt til 2. gear og jeg var nok lidt for forsigtig, da jeg ikke vidste, hvordan min nye kobling havde det med at trække de store slicksdæk afsted. Nu virkede koblingen perfekt og 2. gang gik det rimelig godt, men min tid var omkring et halvt sekund for langsom til at være med i finalen og jeg kunne desværre ikke nå at kører flere gange inden den. Jeg er helt sikker på, hvis jeg havde kørt nogle flere gange, så havde jeg også kunne komme ned på en bedre tid, men sådan gik det ikke.
Lars fik kørt lidt i show-klasen om søndagen (4 gange mener jeg). 93'eren blev heller ikke Danmarks hurtigste bil, men den hurtigste to-takter. Den var 5 sekunder hurtigere end en Trabant to-takter, der også var med til DHB. Jeg synes, 93'eren var en af de bedste biler til DHB 2013, da det var den bil man bedst kunne nå at se på 402 m. banen.
Lidt data om min Ng 900 turbo:
2.0 motor uden balanceaksel, 2 x 268° Matz knaster med justerbar knasthjul og 1,2 mm. ventiloverlap, 9-5 løftere. skiver under ventilfjedrene. 850 ml. Siemens dysser, + ændring i Trionic map. Bananmanifold. T3-T4 hybridturbo med kompressorhus 60 A/R-kompressor 71> 54mm - tubinehus 63 A/R - 360* racerlejer - vandkølet. Komplet 3" JT udstødning. 38mm Ext. Wastegate.
Tyk intercooler fra en Dodge SRT-4. 2,5" trykrør. 36 mm. Bov. Sportsluftfilterkit 3". 9-5 oliefælde. Mm.
Lidt film:
http://www.youtube.com/watch?v=pwgraghbnNY
http://www.youtube.com/watch?v=phXvehX4OjI
http://www.youtube.com/watch?v=5s4ImMnl ... UA&index=1
SAAB 900 turbo. Driver: Henrik Solgaard
SAAB 93f "speciel". Driver Lars Kristensen
SAAB 99 Van Servicevogn. Hjælper: Jan
Team Darkside var i god tid til DHB i år og var allerede igennem teknisk kontrol fredag først på eftermiddagen med min SAAB Ng 900 og SAAB 93f, som Lars havde lånt af mig denne weekend. Lars valgte at køre i show-klassen i stedet for street-klassen.
Om lørdagen til 402m. træning gik det ikke helt som håbet for min røde SAAB 900. Første gang jeg skulle kører, startede jeg med at varme mine 235/60 R15 MICKEY THOMPSON ET STREET RADIAL slicksdæk op. Det resulterede i min kobling blev meget varm og da jeg skulle kører, gled min kobling bare helt vildt, hver gang jeg gav gas. Efter første uheldige race kørte jeg i pit og skiftede til gadedæk, da min teori var at min ellers forstærkede kobling, ikke kunne klare den store belastning der er i mine store slicksdæk, som giver super godt bid i vejen. 2. gang jeg kørte gled koblingen også og det skete igen 3. gang. Nu var jeg godt irriteret over, at bilens mange kræfter ikke kunne overføres til vejen, så jeg besluttede mig for at kører hjem og skifte kobling. Da gearkassen kom af bilen hjemme i værkstedet, var den næsten helt nye zindermetallamel fuldstændig flået i stykker (belægningen var muligvis lavet i China). Trykfoden var så godt som ny og var til en 9-3 Viggen. Det hele så meget brugt ud efter den korte tids kørsel. Svinghjulet samt trykfoden blev slebet fin igen og blev nu monteret med en ny standart 9-3 Viggen lamel. Det tog omkring 4 timer i værkstedet og så var bilen kørerklar igen. Da jeg ankom til Vandel igen var kørsel og tids kvalifikationer for denne dag forbi og det var ved at være aften.
Lars havde uden problemer fået kørt en masse race i min gule SAAB 93. 8 gange mener jeg, det blev til for ham denne dag.
Søndag morgen var jeg 100% klar til at få lavet en god tid, da tiden var knap for at blive kvalificeret til finalen senere på dagen. Første gang jeg kørte fik jeg en dårlig start, da jeg fik skiftet alt for tidligt til 2. gear og jeg var nok lidt for forsigtig, da jeg ikke vidste, hvordan min nye kobling havde det med at trække de store slicksdæk afsted. Nu virkede koblingen perfekt og 2. gang gik det rimelig godt, men min tid var omkring et halvt sekund for langsom til at være med i finalen og jeg kunne desværre ikke nå at kører flere gange inden den. Jeg er helt sikker på, hvis jeg havde kørt nogle flere gange, så havde jeg også kunne komme ned på en bedre tid, men sådan gik det ikke.
Lars fik kørt lidt i show-klasen om søndagen (4 gange mener jeg). 93'eren blev heller ikke Danmarks hurtigste bil, men den hurtigste to-takter. Den var 5 sekunder hurtigere end en Trabant to-takter, der også var med til DHB. Jeg synes, 93'eren var en af de bedste biler til DHB 2013, da det var den bil man bedst kunne nå at se på 402 m. banen.
Lidt data om min Ng 900 turbo:
2.0 motor uden balanceaksel, 2 x 268° Matz knaster med justerbar knasthjul og 1,2 mm. ventiloverlap, 9-5 løftere. skiver under ventilfjedrene. 850 ml. Siemens dysser, + ændring i Trionic map. Bananmanifold. T3-T4 hybridturbo med kompressorhus 60 A/R-kompressor 71> 54mm - tubinehus 63 A/R - 360* racerlejer - vandkølet. Komplet 3" JT udstødning. 38mm Ext. Wastegate.
Tyk intercooler fra en Dodge SRT-4. 2,5" trykrør. 36 mm. Bov. Sportsluftfilterkit 3". 9-5 oliefælde. Mm.
Lidt film:
http://www.youtube.com/watch?v=pwgraghbnNY
http://www.youtube.com/watch?v=phXvehX4OjI
http://www.youtube.com/watch?v=5s4ImMnl ... UA&index=1
SAAB 900 turbo. Driver: Henrik Solgaard
SAAB 93f "speciel". Driver Lars Kristensen
SAAB 99 Van Servicevogn. Hjælper: Jan
- Speedy
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
- Kontakt:
Indlæg
Fantastisk gennemgang og indsats fra din side Henrik !!!!
Sikke en fed weekend med race og en stor indsats for at vise SAAB flaget til DHB. At koblingen gav dig lidt udfordringer var kun ærgeligt for kvalificeringen til finalen men fedt at du har klaret dig flot alligevel.
Skønt at se den kune 93 i aktion efter dens istandsættelse.
Mvh. Anders
Sikke en fed weekend med race og en stor indsats for at vise SAAB flaget til DHB. At koblingen gav dig lidt udfordringer var kun ærgeligt for kvalificeringen til finalen men fedt at du har klaret dig flot alligevel.
Skønt at se den kune 93 i aktion efter dens istandsættelse.
Mvh. Anders
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Saab 96V4 '67 SilverSand
Saabo Campingvogn #238 fra '66
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Indlæg
Ja det var rigtig fedt i år
Jeg tror at jeg var den der fik allermest omtale af speakerne, og jeg tror jeg var den der fik allerflest ture. Jeg fik 9 ture om lørdagen, og 3 ture om søndagen. Men det var også fedt når de andre kører og tilskuerer kom hen og snakkede og spurgte, ja selv folk der kom i biler som lamborgini osv
En ting er helt sikkert, jeg kørte i Danmarks hurtigste 2 takter
Jeg tror at jeg var den der fik allermest omtale af speakerne, og jeg tror jeg var den der fik allerflest ture. Jeg fik 9 ture om lørdagen, og 3 ture om søndagen. Men det var også fedt når de andre kører og tilskuerer kom hen og snakkede og spurgte, ja selv folk der kom i biler som lamborgini osv
En ting er helt sikkert, jeg kørte i Danmarks hurtigste 2 takter
MVH Lars Kristensen
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Jeg må også hellere lægge min tid ind her nu når Lars har lagt så mange op af dem han kørte i min gule 93er
Jeg har kørt omkring 1 sekund hurtigere det år jeg kørte i min gule SAAB 99 van. Jeg kunne også have kørt hurtigere i den røde 900 hvis jeg havde haft mulighed for at kører flere gange efter mit koblingsskift
Den kørte tid på film:
http://www.youtube.com/watch?v=pwgraghbnNY
Jeg har kørt omkring 1 sekund hurtigere det år jeg kørte i min gule SAAB 99 van. Jeg kunne også have kørt hurtigere i den røde 900 hvis jeg havde haft mulighed for at kører flere gange efter mit koblingsskift
Den kørte tid på film:
http://www.youtube.com/watch?v=pwgraghbnNY
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Indlæg
Her er der en masse billeder fra DHB 2013 jeg har taget.
Billeder af alle mulige forskellige biler mm. fra DHB 2013: http://solgaard.ljbk.dk/#!album-61
Billeder af kun Team Dark Side SAAB biler og mennesker (censureret for ukurante biler mm. ) http://solgaard.ljbk.dk/#!album-60
Billeder af alle mulige forskellige biler mm. fra DHB 2013: http://solgaard.ljbk.dk/#!album-61
Billeder af kun Team Dark Side SAAB biler og mennesker (censureret for ukurante biler mm. ) http://solgaard.ljbk.dk/#!album-60
Senest rettet af Solgaard 7. jun 2013, 14:07, rettet i alt 1 gang.
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Leon
- SUPER SAAB FREAK
Indlæg
Det er faktisk også et fint billede her: http://www.fotostart.dk/index.php?p=604 ... 112&br=cat
- troels
- SAAB-PSYCHO
Indlæg
Kan lige nævne at i Vmax nr. 171 / august blad, så er der billede af både 99'er og 93'er.
Side 46: (Saab 99)
"Du griner. Indtil du møder den i et lyskryds..."
Side 54:
"Saab 93 med 3-cylinders totakts motor på 820 ccm og 52 hk" og en tid på 20,082.
Så fin fremvisning af Saab på DHB og de har da lagt mærke til dem i hvert fald de 2 gule.
Mvh
Troels
Side 46: (Saab 99)
"Du griner. Indtil du møder den i et lyskryds..."
Side 54:
"Saab 93 med 3-cylinders totakts motor på 820 ccm og 52 hk" og en tid på 20,082.
Så fin fremvisning af Saab på DHB og de har da lagt mærke til dem i hvert fald de 2 gule.
Mvh
Troels