.....eller stødfangere, eller hvad vi nu skal kalde det.
Men jeg har lige haft mit første uheld i den ældre lilla, hvor der heldigvis sidder nogle ORDENTLIGE kofangere, og ikke det der integrerede pis man bydes i vore dage!!
På vej hjem fra Roskilefestivalen flyttede ham i Carinaen sig ikke helt så hurtigt som beregnet - så BUMP - lige op i hans "jydekrog."
Det kan jo godt gi' nogle grimme skader fordi trykket koncentreres så meget - men resultat? En bulet nummerplade.... Og den koster jo hvad sådan en nu koster - hvis man ikke vil køre med skrammen efter udbankningen.
(Behøver jeg sige at Carinaen blev totalskadet?.... Nej pjat! Der skete den ikke noget! SAABens kofanger er jo blød og behagelig at blive påkørt af....)
Længe leve kofangere!
Redaktør: Bestyrelsen
- marcel
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
- BRI
- SUPER SAAB FREAK
Havde selv en lignene oplevelse i vinters
Et eller andet tilfældigt snotøre kørte lige ud foran mig og jeg havde den frækhed at komme til at dytte af ham og give ham det lange lys.
Dette resulterede i at han klodsede bremse og jeg røg op i R.... af ham
Efter lidt diskution og lidt venlig hjælp fra et par vidner blev vi enige om at skilles.
Resultat på hans bil var et bøjet træk og ødelagt stikdåse til trækket
På min bil var skaden en bøjet nummeplade.
Et eller andet tilfældigt snotøre kørte lige ud foran mig og jeg havde den frækhed at komme til at dytte af ham og give ham det lange lys.
Dette resulterede i at han klodsede bremse og jeg røg op i R.... af ham
Efter lidt diskution og lidt venlig hjælp fra et par vidner blev vi enige om at skilles.
Resultat på hans bil var et bøjet træk og ødelagt stikdåse til trækket
På min bil var skaden en bøjet nummeplade.
- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
hehe.......ja, det er godt at der sidder rigtige kofangere på en SAAB af lidt ældre dato. Har selv været i karambolage med naboens bil, til stor fortrydelse for denne.
Desværre blev den hvide dame påkørt bagfra med 50 km/t inde i Odense for et par uger siden, og bliver sandsynlilgvis totalskadet. Nu må vi se hvad taksatoren siger når han får nosset sig sammen til at komme og kigge på bilen. Kunne være man skulle overveje en 9000 CC, for der sidder jo også ordentlige kofangere på
Mvh.
Øffe
Desværre blev den hvide dame påkørt bagfra med 50 km/t inde i Odense for et par uger siden, og bliver sandsynlilgvis totalskadet. Nu må vi se hvad taksatoren siger når han får nosset sig sammen til at komme og kigge på bilen. Kunne være man skulle overveje en 9000 CC, for der sidder jo også ordentlige kofangere på
Mvh.
Øffe
- TurboAnd
- EXTREME SAAB FREAK
Jow, store kofangere og Saab... Havde en enisode med min gamle 84'er 900..
Min svigerforældre har en gård i det sønderjyske med en større brosten belagt gårdsplads. I midten af denne gårdsplads står der et koloenormt træ, som botanikere sikkert kan give et navn... Om efteråret smider det en del blade der er meget glatte på brosten. Her kommer jeg så kørende sammen med konen som jeg plejer, lidt for hurtigt, men bilen har vel bremser... I en portåbning står mine 2 svigerbrødrer og snakker, og jeg beslutter så at køre hen til dem..... Jeg træder på bremsen, bilen glider i bladene og jeg rammer den ene side af portåbningen med ca. 20 km/t. Resultatet er at jeg vælter et stykke væg på ca. 1 m i bredden og 2 m op.. Saab'en? egentlig ikke noget at se, på nær den ene tågelygte under kofangeren gik glasset i stykker, og jeg skulle hjælpe min svigerfar med at mure en væk op igen...
Min svigerforældre har en gård i det sønderjyske med en større brosten belagt gårdsplads. I midten af denne gårdsplads står der et koloenormt træ, som botanikere sikkert kan give et navn... Om efteråret smider det en del blade der er meget glatte på brosten. Her kommer jeg så kørende sammen med konen som jeg plejer, lidt for hurtigt, men bilen har vel bremser... I en portåbning står mine 2 svigerbrødrer og snakker, og jeg beslutter så at køre hen til dem..... Jeg træder på bremsen, bilen glider i bladene og jeg rammer den ene side af portåbningen med ca. 20 km/t. Resultatet er at jeg vælter et stykke væg på ca. 1 m i bredden og 2 m op.. Saab'en? egentlig ikke noget at se, på nær den ene tågelygte under kofangeren gik glasset i stykker, og jeg skulle hjælpe min svigerfar med at mure en væk op igen...
Anders
- PerC
- SUPER SAAB FREAK
Yes en SAAB er en stræk bil med gode kofangerer.
For nogle år tilbage på vej til arbejde i Århus. Holder jeg tilbage for en lastbil der drejer til højre. ( Noget vejarbejde)
Pludslig hører jeg bremse hvin, når lige at se at en rød bil kommer lidt tæt på i høj fart. Et brag lyder.
En farer ud af bilen for at tage skaderne i åsyn, men der var ingen
( ved første blik) men den lille røde bil, helt ny, var slemt skadet.
Køler rykket af, hjelm mv. godt bøjet.
Den kunne ikke kører der fra.
Det viste sig at saab'en havde fået et lille knæk ved bag hjulene, men ikke mere end, at den kunne trækkes på plads igen. Ingen plader skulle skiftes.
Det var en Saab 900i årg. 1985 den kørte jeg 475.000 km i uden at lukke motor op en eneste gang. En god bil. Kører vist nok stadig.
PC
For nogle år tilbage på vej til arbejde i Århus. Holder jeg tilbage for en lastbil der drejer til højre. ( Noget vejarbejde)
Pludslig hører jeg bremse hvin, når lige at se at en rød bil kommer lidt tæt på i høj fart. Et brag lyder.
En farer ud af bilen for at tage skaderne i åsyn, men der var ingen
( ved første blik) men den lille røde bil, helt ny, var slemt skadet.
Køler rykket af, hjelm mv. godt bøjet.
Den kunne ikke kører der fra.
Det viste sig at saab'en havde fået et lille knæk ved bag hjulene, men ikke mere end, at den kunne trækkes på plads igen. Ingen plader skulle skiftes.
Det var en Saab 900i årg. 1985 den kørte jeg 475.000 km i uden at lukke motor op en eneste gang. En god bil. Kører vist nok stadig.
PC
- tofteweb.dk
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Under en vendemanøvre knækkede jeg (suk) svigerfars flagstang af i jordhøjde...
Alt hvad der kunne ses på Saab'en var en lille smule hvid maling på kofangeren, og et knækket blinklygteglas.
Min gamle far havde en giftgrøn 99 van der blev påkørt bagfra af en volvo. 99'eren skete der ikke noget med, men volvoen skulle hentes af falck (Sådan et træk kan sør'me få en køler til at se sjov ud...)
Mvh
Thomas T.
Under en vendemanøvre knækkede jeg (suk) svigerfars flagstang af i jordhøjde...
Alt hvad der kunne ses på Saab'en var en lille smule hvid maling på kofangeren, og et knækket blinklygteglas.
Min gamle far havde en giftgrøn 99 van der blev påkørt bagfra af en volvo. 99'eren skete der ikke noget med, men volvoen skulle hentes af falck (Sådan et træk kan sør'me få en køler til at se sjov ud...)
Mvh
Thomas T.
"Vi blev født nøgne, våde og sultne. Derefter blev det rigtigt slemt!"
(Suk!) Mondeo 2.0 stc. fra 2000... Desværre...
Nr. 180 (Så hut jeg visker)
Thomas T.
(Suk!) Mondeo 2.0 stc. fra 2000... Desværre...
Nr. 180 (Så hut jeg visker)
Thomas T.