Banner cycler

BIL STJÅLET!! -Satanedeme!!

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

cabola
SUPER SAAB FREAK

BIL STJÅLET!! -Satanedeme!!

28. jun 2005, 20:58

Kære Forum
For dem der har fulgt mine trængsler med en SAAB900i og en motor, hvor mekanikeren ikke kunne finde ud af, hvad det var, indtil han fandt ud af, at det var katalysatoren - kan jeg nu meddele:

BILEN ER BLEVET STJÅLET!!! - Satanedeme!!

Flot bil sort og lige den bil som jeg har ledt længe efter og hvad har jeg haft den - 3 måneder!!! Hvorfor helvede kan de ikke holde fingrene for sig selv. Og jeg har ikke engang fået mit forsikringsbevis endnu - heldigvis har jeg tegnet kasko, men der ryger alligevel 13.000 i selvrisikoen!!!

Nå! - hvis der er nogle der ser en SAAB900i med reg.nr. 42270 - så er det MIN!! - den blev stjålet i dag tirsdag i Københavns Nordvestkvarter mellem kl. 17.15 og 19.10, hvor jeg kiggede ud af vinduet - og væk var den!!!

Jeg ved godt, at det er et teknisk forum, men jeg har dæleme også fået gode svar fra jer alle, som jeg har kunnet diskutere med mekanikeren - og nu dette!!! - jeg er grædefærdig!!!

Med venlig hilsen

Carsten
SAAB 900i (måske!)
2400 København NV

troels
SAAB-PSYCHO

28. jun 2005, 21:08

Hej Carsten

Jeg føler sgu med dig - jeg havde min bil i 2-3 uger før der var indbrud i den (første og forhåbentlig sidste gang), men heldigvis ikke stjålet.

Forummet her har tidligere været behjælpelige med at lede efter en 9000 turbo kan jeg huske, så jeg og sikkert også mange af de andre herinde vil hjælpe med at finde den.

Har du billede af bilen? Er det en 3-4-5 dørs? nogen særlige kendetegn? og hvad er det fulde reg. nr.? Blot så vi alle kan hjælpe med at lede efter bilen for dig.

mvh
Troels
Eg
SAAB FREAK
Kontakt:

28. jun 2005, 21:09

Den dukker nok op igen, hvis det er een af de lidt ældre...
De er desværre ganske nemme at "låne" pga slidte låse mm
Har 2 kammerater der hver fik sig en 900 den første forsvandt ca 300M ned af gaden og var smadret 9 dage efter han købte den. Den anden forsvandt i et par dage 2 gange inden for den første måned og dukkede op uskadt forskellige steder i skåne !

Uanset hvad burde sådan en klaphat hænges op i det der hænger ned.... :evil:
rene
SAAB-PSYCHO

28. jun 2005, 21:10

Ej hvor bittert...håber sgu du finder den igen..
Det gør det så heller ikke meget bedre at man skal betale for at få sin bil stjålet...man sku lave gevind i biltyve, og skrue dem ned i jorden... :evil:
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
BRI
SUPER SAAB FREAK

28. jun 2005, 21:11

Jamen av for den 13000 i selvrisiko, men hvad værre er - en manglene bil.
Jeg føler med dig, hvorfor er der nogle der bare ikke kan holde fingrene for sig selv og lade andres ting værre i fred. :evil:

Håber du ser din kære bil i hel og ordentlig stand igen. SNART. :wink:

BRI
M.v.h. BRI

Billede
cabola
SUPER SAAB FREAK

28. jun 2005, 21:15

Hej Alle
Tak for medføling - reg.nr. er UV42270 - og den stod med startspærre og alarmmærker i vinduerne samt en ratlås!! - Jeg har desværre ikke nået at tage billeder af den, så det er ikke meget at gå efter. Tak for ordene
cv7000
SAAB FREAK
Kontakt:

28. jun 2005, 21:23

Det er bare for meget at folk ikke kan holde nallerne for sig selv..... Jeg skal nok holde udkig... men skriv lige nogle flere kendetegn, måske stelnummer for jeg tror ikke de beholder nummerpladen i lang tid... Røvhuller, de skulle hænges op på en ladeport, på hovedet, og bankes med en rusten udstødning
cabola
SUPER SAAB FREAK

28. jun 2005, 21:25

Hej Alle igen
Efter chokket kan jeg lige supplere - Bilen er en SAAB900i, sort, 3-dørs med hækspoiler og alufælge - den er fra 1991 med skrå front, rødt interieur, SAAB Alarm mærke ved dørvinduer, en overmalet revne ved venstre side af bagklappen - et mickey mouse tæppe i bilen - og i meget god stand!!

Jeg håber også, at den bliver fundet - men i hvilken stand?

med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen
SAAB 900i
2400 København NV
troels
SAAB-PSYCHO

28. jun 2005, 21:29

Hej Carsten

Du kan også efterlyse bilen her: http://www.crimecode.com/ ved ikke om det koster noget, men så er den da efterlyst der også.

mvh
Troels
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

28. jun 2005, 21:37

Hvordan kan den blive stjålet når den har startspærre.
Kræver det ikke at biltyvene har en del viden herom.
Var det en tre-kreds-startspærre.

Er selv ved at overveje at få en startspærre i, men hvis biltyvene tager bilen alligevel kan det vel være det samme.

Godt nok træls for dig.
cabola
SUPER SAAB FREAK

28. jun 2005, 21:46

Hej Troels
Jeg har efterlyst den på crimecode - det koster ikke noget at efterlyse bilen.
Jeg ved ikke, hvilken startspærre det var - desværre.

kh
carsten
Brugeravatar
Saab-daniel
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

28. jun 2005, 21:47

For fanden... Føler med dig cabola, specielt nu hvor den lige var komme til at køre godt...! Holder udkig i Ikast og omegn (omend den nok IKKE ender her)...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8

http://www.fischer-saab.com/
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

28. jun 2005, 22:37

Sur røv, de skulle satme havde så mange tæsk, hvis jeg fik fingerne i sådan nogle idioter, så ja......
Nu skriver du at der var alarm mærker på, var der også alarm i den? Og var det en med fjernbetjening eller?
Jeg har en 3 kreds startsspærre + alarm i. Den har jeg selv monteret og det er lavet på min egen helt specielle måde. Ledningerne er kobling ind i det originale ledningsnet, så tyvene skal bruge flere dage på at finde de løse ender.

Hvis jeg fx låner en bil af andre eller de står til rep oppe hos mig, så tager jeg altid relæet til benzinpumpen eller tændingen ud.
MVH Lars Kristensen
Brugeravatar
Carsten.R.B
EXTREME SAAB FREAK

28. jun 2005, 23:34

Hello.

Ja de sku fanme have nogle bank...... Jeg kigger efter på de danske landeveje

Rgds:.
Carsten
gramstrup
SAAB FREAK

29. jun 2005, 10:10

Føler med dig Cabola, biltyve skulle fandme hænges op i øjenlågene og tvinges til at blinke en million gange...!!! :shock:
Holder øje i København på mine daglige cykel og bilture.

Er der nogen der ved noget om den præventive virkning/reelle virkning af f.eks. en påmonteret ratlås javert? - een af de der knald røde eller gule ting man spænder på rattet.
Kan de låses op med en blød ispind, eller er de svære at fjerne?

vh.
Hans
Brugeravatar
marcel
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

29. jun 2005, 10:54

Jeg ska' osse nok kigge - kører en del på de kanter, men med hensyn til virkningen af de knaldgule javerter man spænder på rattet, så var der en test forleden i vistnok Motor, og profferne kan åbne dem med netop en "blød ispind." Det tog i alt fald under et minut....
Men det er jo ikke sikkert det liiiige er en prof-låsesmed der kommer forbi og "får lyst" til en af vore SAAB'er - men virkningen ER nok mest præventiv, og det er da også bedre end ingenting.
(Har sæl sådan en fra Thansen... - men ingen startspærre - og derfor heller ingen tyveriforsikring..)

Mvh
Den der ager med suge kommer også frem
97 - 9000 CSE 2,3 LPT JUBIlee
07 - Subaru Legacy, 2,0 suge, Aut, AWD
Udgået:
95 - 900 S, 2,3 suge
91 - 9000 cc 2,3 T, "Sølvpilen."
88 - 9000 cc 2,0 T, Aut, "Den bordelfarvede"
68 - 96, V4 (x2)
troels
SAAB-PSYCHO

29. jun 2005, 13:12

Hej Hans

Ekstrabladet har afprøvet 7 af dem med nedslående resultat 6 af dem blev hurtig brudt op hvor i mod den sidste kunne de ikke få op - det var en Bloster fra www.crimecode.com. http://shop.crimecode.com/mere_popup.asp?vareid=50
Jeg købte sådan en dagen efter der havde været indbrud i min bil - købte den dog ved CD-cardic på Åboulevarden i kbh 100 kr. billigere end hos crimecode, men jeg tror ikke de normalt lagerfører den.

Artikel fra ekstrabladet: http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.i ... eID=270316

mvh
Troels
SAW
EXTREME SAAB FREAK

29. jun 2005, 20:40

Satme noget svineri.. Holder altid øje med saaber og lægger altid mærke til det når jeg kører forbi en, så skal nok holde øjnene åbne efter din bil..

håber du får den tilbage uskadt snart!
AeroM85
SAAB NET NYBEGYNDER

30. jun 2005, 04:16

Trist at biltyvene ikke kan holde sig til Mazda'er og sydtyske slæder af forskellig fabrikat.

Er der nogen der ved noget om hvor effektiv en startspærre er? Jeg troede egentligt at jeg kunne sove roligt med en trekreds startspærre. Hvor lang tid køber det mig; med en amatør biltyv og med en professionel biltyv?

Interessante ytringer omkring håndteringen af biltyve, men er det primære problem ikke at pågribe dem først?

Vh
En lettere rystet Saab ejer
cabola
SUPER SAAB FREAK

30. jun 2005, 08:03

Kære alle Saab med startspærre
I må undskylde, hvis jeg har gjort jer utrygge med startspærren - den startspærre der sad i bilen var delvist defekt, så det eneste der fungerede på den var den lampe, der lyste rødt i instrumentpanelet. Så den præventive effekt var SAAB Alarm mærker i vinduerne, Gul ratlås (som jeg nu ved fra Troels link kun holder biltyve stangen i 24 sekunder!) og så den blinkende lampe. :oops:

Jeg tror nok, at startspærrer er en udmærket sikring - hvis det virker! Denne slog til og fra efter forgodtbefindende (ifølge den forrige ejer), og når det var varmt, var den helt død, så jeg mente, at det var mere besvær end godt at benytte den - NESEMIS!!!! GODDAMNIT!! - hvor kan jeg være dum! - Set i bakspejlet skulle jeg nok have udskiftet den med en, der virkede!!! Men sådan kan man jo være så bagklog.

Jeg havde ikke overvejet at aktivere denne, fordi jeg jo naivt troede, at gamle SAAB'er ikke havde den store brugsværdi som andet end et køretøj til mig. DYRE LÆREPENGE!! - men det har da lært mig et og andet om ratlåse (tak, Troels!) og om at hvis jeg skal have en bil igen i en lidt højere prisklasse end 20.000, kan det være en god idé med en startspærre, der virker!

Tak til alle, der vil kigge efter bilen - jeg håber stadigvæk - og ellers er jeg på jagt efter en SAAB 900 16v 3 eller 5 dørs, der ikke er for pæn (!) - men absolut er i køreklar stand og kan holde mindst 4 år!!

Med venlige hilsner til jer alle

Carsten Bo Larsen
SAAB 900 - øøøøh
2400 København NV
gramstrup
SAAB FREAK

30. jun 2005, 08:54

Hejsan Troels.
Jeg må hellere købe mig en Bloster ratlås, for det er da en billig kaskoforsikring...

Tjekkede lige papirerne fra sælger da al den snak om startspærre, fik en klokke til at ringe. For der er SQU monteret en alarm/startspærre i min gamle 900i fra '92.
Typen er DEFA, og modellen hedder Patriot (sådan helt prez Bush-agtigt!). Sælger sagde, at den ikke rigtigt virkede, og at den derfor var blevet taget af batteriet. Mere ved jeg ikke. Men der er en fjernbetjening til den, samt monteret rødt blink i forruden. Jeg kan se at den er monteret af en svensk SAAB-forhandler.

Spørgsmål: Er det en helt almindelig model, som diverse mennesker kan finde ud af at reparere på? Nogen der ved noget om denne type og model?

vh.
Hans
BRI
SUPER SAAB FREAK

30. jun 2005, 09:22

tja den findes endnu, men nok i en opdateret version. Havde selv engang en i en Honda Accord fra 89. Jep jeg har engang kørt bambus.
Problemet er nok at den er gammel dvs elektronikken nok ikke den mest modernemed skiftene koder og lign. så jeg ville nok anskaffe mig en nyere model hvis jeg ville være sikker.
En erfaren biltyv kender nok nogle tricks til at få de gamle startspærer brudt op

Ellers er en Bloster sikkert god. Tyven kan tilsyneladene godt kommne ind i billen men kan ikke komme ud at køre. og hvis han ved det tager han nok en anden bil.

BRI

BRI
M.v.h. BRI

Billede
rcj
SAAB FREAK

Efektiv måde at stoppe tyve

30. jun 2005, 09:38

Hej! Med jer.
Jeg føler med dig, har selv prøvet at komme ned på gaden og ja, hvor var det nu den stod.
Men i han lave en benzinlås, vor tyven godt nok får startet bilen og så kan den køre 200 - 500 meter og går i stå.
En af mine venner lavede dette for år tilbage på en Volvo og tyvene kom ud på en befærdet gade og der kom lige en politi bil og så var den ikke længere.
Køb en hane afbryder der passer til størelsen på benzin rørret (6 - 8 mm)
skær røret over og sæt afbryderen imellem der bruges en lille nøgle med firkant til at lukke med, man kan sætte den så man kan lukke inde fra f.eks. ved føre sædet. ved at lave et lille hul i gulvtæppet og evt. en forlænger på hanen.

MVH. Rolf
troels
SAAB-PSYCHO

30. jun 2005, 09:49

Tjaa Gramstrup - jeg garanterer nu intet mht. en Bloster ratlås :D men det er da den ratlås der ser ud til at være den bedste på markedet lige pt. men ok til 7-800 kr. er den da heller ikke den billigste på markedet. En velfungerende alarm/startspærre vil dog også være rigtig godt :D

I øvrigt har jeg som præventiv effekt fjernet alle de pæne turbo-skilte på bilen, så den ikke lige frem skriger på at blive stjålet. Da jeg havde indbrud i bilen havde jeg også præsteret at parkere bilen lidt væk fra nærmeste beboelse, men nu står den så ud til etageejendom som måske også kan skræmme de forkerte folk væk fra min bil.

mvh
Troels
cabola
SUPER SAAB FREAK

30. jun 2005, 10:58

Hej Troels
Min bil stod lige ud for min etageejendom i et befærdet kvarter, jeg kiggede på den 17.15 og kl. 19.30 var den væk - ingen havde set noget (alle naboer, genboer og diverse mennesker spurgt). Ingen skræmt - ingen glemt. Min mekaniker sagde også, at de kan finde på at køre en ladvogn hen (til biler med startspærre) ved dagslys med blinkende lygter og så lige rulle bilerne op. Er der nogle, der spørger, er det selvfølgelig Falck eller Dansk Autohjælp, der er ved at hente bilen i overensstemmelse med ejeren!!

Hva'Ba???? Hvor mange går hen til en automand, der er på vej med en ladvogn for at hente en bil? Jeg har ihvertfald aldrig gjort det!

Men.....hvad kan man gøre? Bolle med Kohberg, ellerhvaderdetnudesiger? Summasummarum - jeg skal ikke have en så pæn bil igen, da jeg kun har brug for en bil med plads, der kan starte og stoppe, når den skal. Sur lektie!! :roll:

KH
Carsten
SAAB 900 -
København
rene
SAAB-PSYCHO

30. jun 2005, 13:10

Man kunne også bare ofre pengene og købe den alarm Saab selv har fremstilet....Hvis bilen bliver stjålet har man jo alligevel ikke sparet noget ved at købe et billigere og dårligere alarmsystem...
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

30. jun 2005, 14:08

Kaas skrev:"Hvis jeg fx låner en bil af andre eller de står til rep oppe hos mig, så tager jeg altid relæet til benzinpumpen eller tændingen ud."

Det lyder da som den bedste tyverisikring overhovedet.

Hvor sidder disse relæer i en 900 turbo fra dec 88 og har de et eller andet nummer eller specielt udseende, så de er nemme at kende fra de andre.
peterkj
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

30. jun 2005, 14:10

Vedr. at købe saabs egen alarm har jeg lige været hos min lokale saabforhandler.
De sagde at man ikke mere kunne få en original startspærre til c900
rene
SAAB-PSYCHO

30. jun 2005, 14:42

Peterkj..

Jamen så er det jo ikke så nemt af sætte sårn en i...egentlig en underlig ting at stoppe med at lave...

Mener dine relæ'er sidder oppe under handskerummet i en boks... :)

Men det triks virker kun hvis biltyvene ikke har internet... :lol:
Vacuum sucks!!...

Billede
Billede
Kaas
Bestyrelsen
Kontakt:

30. jun 2005, 14:53

Hej Peter, det skal jeg vise dig næste gang vi mødes, evt hvis jeg skal kigge på de knokkelled.
MVH Lars Kristensen
Nikolaj
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK

30. jun 2005, 21:42

i min bil er der lavet en komtakt til bz pumpen som sider under bagsædet
man skal bare finde den rektige ledning og sætte en kontakt på
men jeg gruger den aldrig med mindre at jeg pakere en sted jeg ikke er tryk ved at pakere
( har prøvet at slå den til ved en fejl og da bilen gik i stå på tværs af den vej jeg bode på og jeg ikke kunne få stå hvad der var galt før et stykke tid efter det var da lidt pinlig :oops: )
og900 cab ønskes ;-)

Tilbage til "Modern Forum"