Hej saabvenner !
Min saab 900 c fra '92 er netop begyndt at sige en underlig knirkelyd fra styretøjet. Hvad kan det være ?? Det skal lige siges at bilen har kørt 91000 km. Håber at få nogle gode svar, på hvad det kan være, da det gør helt ondt i hjertet at min saab ikke har det godt .
Mvh. Mads
Knirken fra styrtøj når man drejer !
Redaktør: Bestyrelsen
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
det kan være flere ting alt efter hvornår lyden opstår. det typiske er klonk lyde når man for eksempel kører over et fart bump. dette er for det meste tegn på slidte bære kugler.
en anden mulighed er knage/klonke lyde når man drejer. dette er ofte tegn på et slidt knokkel led og eventuel revnede træk aksel manchetter (de yderste)
rysten i rettet under acceleration kan være tegn på slidte driv knuder men da bilen ikke har køret andet end de 91.000km er dette nok ikke så sansynligt
en anden mulighed er knage/klonke lyde når man drejer. dette er ofte tegn på et slidt knokkel led og eventuel revnede træk aksel manchetter (de yderste)
rysten i rettet under acceleration kan være tegn på slidte driv knuder men da bilen ikke har køret andet end de 91.000km er dette nok ikke så sansynligt
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hvis den grynter og drejer lidt i ryk, så skal du tjekke din servo...
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Jeg tror, at det er det led som sidder på retstammen ligefør den går gennem gulvet.
I min gamle 900 havde dette led ikke fået noget fedt - det var helt tørt og knirkede. Derimod har leddet i de 3 andre 900'er som jeg har haft være smurt med tynd fedt!
Jeg troede længe at det var noget servo etc. - men en dråbe olie og en lille klat fedt løste problemet!
Søren
Jeg tror, at det er det led som sidder på retstammen ligefør den går gennem gulvet.
I min gamle 900 havde dette led ikke fået noget fedt - det var helt tørt og knirkede. Derimod har leddet i de 3 andre 900'er som jeg har haft være smurt med tynd fedt!
Jeg troede længe at det var noget servo etc. - men en dråbe olie og en lille klat fedt løste problemet!
Søren
NSB
Saab Turbo = Lokalt højtryk, året rundt
Saab 9-3X TTiD4 200 Griffin Hirsch CrossCombi MY12
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
Aero Hirsch look alike, Konverteret BioPower
Første godkendte E85 konverterede bil i Danmark!
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- nsb
- SAAB-PSYCHO
Det er det kadanled som sidder på ratstammen inden den går ned gennem gulvet.
Søren
Det er det kadanled som sidder på ratstammen inden den går ned gennem gulvet.
Søren
NSB
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01
22.2 km/L, 200HP/435nm
9-5 SE Turbo Estate MY01