Hej Lars,
Mht tænding:
Oprindeligt stod den til 11 grader fødp i tomgang, retarderende til 8 (så vidt jeg husker).
Til at starte med skruede jeg den op til 20 grader men lige så snart den begyndte at lade fik jeg TB og den kon aldrig over glt. Gasresponset blev markant forbedret ved kørsel uden ladetryk.
Jeg filede noget af stoppet så den igen kunne stille ned til 8 grader ved ca 0,8 bar ladetryk, men det hjalp ikke meget, da den stadig bankede ved lave ladetryk. Derfor skiftede jeg fjederen i dåsen til en blødere så den stiller hurtigere og længere ned ved moderat ladetryk.
I I dag køre jeg med 19/7 grader og den bløde fjeder hvilket funker fint. Den har markant bedre gasrespons end tidligere, men dog også lidt forhøjet tomgang (1000 rpm)
Det er lidt af et tålmodighedsarbejde at måle sig frem til den rigtigte fjeder og indstilling, da det hele kommer an på resten af din opsætning.
Håber du kan bruge det ellers ppørger du bare igen:-)
PM
Att. Mr. Dark Side alias Lars Kaas
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Det er Peter kj's cabriolet som står for skud! Der er ingen tb overhoved. Jeg har stilt den 20 grader FØD og den justerer ned til 7.5 grad FØD! Jeg ville ellers have ramt 20 - 10, men dremmelen var lidt ivrig
Den har en god responce nu og er hurtig i spool up, men ladetrykket er blevet ca 0.1 - 0.2 bar mindre, men der skal vel bare lidt apc trylleri til. Det kommer imorgen!
Stepmotoren larmer dog en del, og der er meget beskidt omkring den. Jeg tror jeg renser den imorgen, men der skal vist en anden til, for den svinger en del i tomgang!
Jeg satser på ca 1 bars max tryk, da han stadig kører med standart ecu! Den har fået en 3 bars benzin tryks regulator!
Det er Peter kj's cabriolet som står for skud! Der er ingen tb overhoved. Jeg har stilt den 20 grader FØD og den justerer ned til 7.5 grad FØD! Jeg ville ellers have ramt 20 - 10, men dremmelen var lidt ivrig
Den har en god responce nu og er hurtig i spool up, men ladetrykket er blevet ca 0.1 - 0.2 bar mindre, men der skal vel bare lidt apc trylleri til. Det kommer imorgen!
Stepmotoren larmer dog en del, og der er meget beskidt omkring den. Jeg tror jeg renser den imorgen, men der skal vist en anden til, for den svinger en del i tomgang!
Jeg satser på ca 1 bars max tryk, da han stadig kører med standart ecu! Den har fået en 3 bars benzin tryks regulator!
MVH Lars Kristensen