Batteriet i bagagerummet?
Redaktør: Bestyrelsen
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Jeg overvejer at flytte batteriet fra motorrummet til bagagerummet i min 99 turbo pga. pladsmangel i motorrum. Er der nogen der har nogle gode/dårlige erfaringer med det? Hvilken dimension skal kablet være? Hvad siger de til syn 
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Hvis det er forsvarligt monteret (man kan få en batteri-holder) og ellers udfører kabel-føringen ordentligt burde de ikke klage i syns-hallen... Angående kablet: Når du skal trække længere stykker (helt fra bagage-rummet og til motorrummet) er det altid en fordel med et tykt kabel, således der ikke er for meget strøm-tab i kablet. Er kablet for småt kan du have start-problemer. Du kan ligeledes nøjes med at trække 1 kabel og så ellers finde en forsvarlig stel i bagagerummet hvis det er muligt. Så sparer du også lidt i kabel 
Har som du ved ikke selv flyttet batteriet, men tag og lav en søgning på www.saabcentral.com under forum og "c900 performance, mods and tuning" og søg på "battery" og "relocating battery" og lignende... Jeg har set en hel guide angående flytning af batteriet, det var dog på en 900, men princippet er det samme...
Daniel.
Har som du ved ikke selv flyttet batteriet, men tag og lav en søgning på www.saabcentral.com under forum og "c900 performance, mods and tuning" og søg på "battery" og "relocating battery" og lignende... Jeg har set en hel guide angående flytning af batteriet, det var dog på en 900, men princippet er det samme...
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Kan tilføje til daniels kommentar at der osse skal sidde en sikring imellem batteriet og det første sted dit kabel går igenne karosseriet. ellers er du sikker på at det ikke bliver godkendt ved syn.
Mvh Casper
Mvh Casper