Hej Alle Saab venner
Er der nogle der har forstand på det med registreringsafgiften? jeg har nemlig fundet en Saab 900 fra 87, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af det med afgiften...
Er der nogle der har forstand på det?
jeg havde fundet denne bil: http://www.bilbasen.dk/biler/private/sh ... 837&page=2
nolge der har kendskab til den?
Svendo
Registreringsafgift??
Redaktør: Bestyrelsen
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

jeg har kigget på denne bil i sidste uge og afgiften er ca. 17000 kr, den skal til toldsyn og syn og du skal indbetale afgiften inden du kan få plader på. og kan være heldig at få penge tilbage.. ved den endelige vurdering.
jeg konstaterede følgende "mangler" på bilen: bule og skramme i højre bagskærm, rust tæring i bunden ved donkraftbeslag + andre steder. aerofælgende har småskader hist og her. loftet skal fornyes, hænger meget over det hele, førersædets lædersæde en del slidt, bilen skal have en hellakering, da den temmelige mat og der er forsøgt repareret skader hen ad vejen.
en rimelig bil, men personligt ville jeg nok ikke give mere end 5-6000 kr. for den, taget i betragtning at der nok skal ofres omkring 15-17000 kr. på den for at få en flot bil ud af den. afgift+rep+købspris+det løse så ender vi totalt på ca. 45-50000 ialt, og det er efter min ringe mening lidt i overkanten for en 87'er aero..
men alt det mekaniske skulle efter sigende fungere..
håber det kan hjælpe dig lidt
jeg konstaterede følgende "mangler" på bilen: bule og skramme i højre bagskærm, rust tæring i bunden ved donkraftbeslag + andre steder. aerofælgende har småskader hist og her. loftet skal fornyes, hænger meget over det hele, førersædets lædersæde en del slidt, bilen skal have en hellakering, da den temmelige mat og der er forsøgt repareret skader hen ad vejen.
en rimelig bil, men personligt ville jeg nok ikke give mere end 5-6000 kr. for den, taget i betragtning at der nok skal ofres omkring 15-17000 kr. på den for at få en flot bil ud af den. afgift+rep+købspris+det løse så ender vi totalt på ca. 45-50000 ialt, og det er efter min ringe mening lidt i overkanten for en 87'er aero..
men alt det mekaniske skulle efter sigende fungere..
håber det kan hjælpe dig lidt
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
der er lidt flere billeder af den her http://www.apc-tun.dk/galleri/brian.htm
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- per
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Blot en kommentar fra en der ikke har så meget forstand på div. importerede biler, samt hvad det evt. koster. Selv var jeg noget ærgerlig over, at den Sonet III annonceret på www.saabv4.com blev solgt inden jeg fik tage mig sammen til at købe den!!
Nu kan man jo diskutere om kkr. 45 - 50 er meget for en angiveligt fin funktionel og pæn bil, når den er i stand. På mig virker det billigt.
Hvad kan den sælges for efterfølgende, må være det der er afgørende? Kan man sælge den for prisen er det ok, kan man få mere for den er det en god forretning? Er den mindre værd, er man libhaver, -og vil absolut have den bil.
Tænk over det.
Jeg er måske lidt naiv, men..!
mvh.,
per
Blot en kommentar fra en der ikke har så meget forstand på div. importerede biler, samt hvad det evt. koster. Selv var jeg noget ærgerlig over, at den Sonet III annonceret på www.saabv4.com blev solgt inden jeg fik tage mig sammen til at købe den!!
Nu kan man jo diskutere om kkr. 45 - 50 er meget for en angiveligt fin funktionel og pæn bil, når den er i stand. På mig virker det billigt.
Hvad kan den sælges for efterfølgende, må være det der er afgørende? Kan man sælge den for prisen er det ok, kan man få mere for den er det en god forretning? Er den mindre værd, er man libhaver, -og vil absolut have den bil.
Tænk over det.
Jeg er måske lidt naiv, men..!
mvh.,
per
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- dragedems
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

min cab 1991, 2,1 automatic:
vurdering told og skat i århus 21. januar 2003: afgift 93.811 kr. (bemærk dato)
vurdering told og skat sønderborg 27.april 2005: afgift 92.935 kr.
det er sgutte meget den er faldet i værdi såen en cab på godt 2 år, hva ? ....
jeg spurgte om den så også skulle koste over 90000 i afgift om ti år ... ?
"det ka da godt være, det er jo en cabriolet og det er jo liebhaveri, ik?"
var der nogen der sagde pengemalkemaskine til den slunkne statskasse ??
ØVØVØV
min cab 1991, 2,1 automatic:
vurdering told og skat i århus 21. januar 2003: afgift 93.811 kr. (bemærk dato)
vurdering told og skat sønderborg 27.april 2005: afgift 92.935 kr.
det er sgutte meget den er faldet i værdi såen en cab på godt 2 år, hva ? ....
jeg spurgte om den så også skulle koste over 90000 i afgift om ti år ... ?
"det ka da godt være, det er jo en cabriolet og det er jo liebhaveri, ik?"
var der nogen der sagde pengemalkemaskine til den slunkne statskasse ??
ØVØVØV