Da motoren kørte fint, er der jo ingen grund til at skille den ad. Da bilen naturligvis er en HPT og motoren kun er en lpt, skal der flyttes et par slanger fra intercooler mv til den nye. Det virker ret simpelt.
Eneste jeg er lidt betænkelig ved er bankesensoren. Jeg mente umiddelbart at bankesensoren er den der sidder på topstykket til venstre midt imellem 2 og 3 cylinder. Hvis det er den, så undrer det mig lidt, for det stik sidder også på den nye motor?
Den anden ting der skal skiftes er den primære gearing, hvor jeg skal have min 8 gearing over på den nye. Jeg skal have fat i en med en luftnøgle, er der nogen der har en på sjælland?, evt. kan jeg smide motoren bag i bilen og kører hen med den. Møtrikken er låst fast ved at kraven er banket ind, så enten skal der rykkes godt til, eller også skal de kraver bores ud (hvilket heller ikke virkede ligetil)?
En anden ting der undrer mig. Til venstre på motoren ved indsugningen sidder der for oven to indtag hvorpå der sidder vakumslanger. På den nye er der på den længst fremme to udgange, på den gamle er der kun éen. Den nye motor har ac, kan det have det noget med det at gører? (jeg var ikke med til afmontere motoren).
Mvh
Adam
[/img]