På træffet i Brædstrup blev det fortalt at et medlem havde fået stjålet sin ældre 900.
Så var det jeg fik kolde tæer og vil nu have startspærre monteret i min bil.
Hvad kan de kloge hoveder anbefale.
Jeg læste vist nok engang i bilmagasinet at den skal gemmes væk et eller andet sted for at tyvene ikke kan finde styreboksen - eller hvad et nu var - og dermed koble den ud.
Mærke/pris?
Er de billigste gode nok.
startspærre
Redaktør: Bestyrelsen
- troels
- SAAB-PSYCHO
Hvis du overvejer ratlås, så skulle den fra www.crimecode.dk være bedst iflg. en test som BT eller Ekstra Bladet fik lavet, men ok den koster vist også 7-800 kr. Så kan de ødelægge bilen, men da ikke stjæle den...
Jeg har i øvrigt fjernet turbo skiltene fra bilen så det kun er kendere af Saab der ved at det er en turbo - det er selvf. lidt synd, men hellere fjerne skiltene end at bilen bliver fjernet.
mvh
Troels
Hvis du overvejer ratlås, så skulle den fra www.crimecode.dk være bedst iflg. en test som BT eller Ekstra Bladet fik lavet, men ok den koster vist også 7-800 kr. Så kan de ødelægge bilen, men da ikke stjæle den...
Jeg har i øvrigt fjernet turbo skiltene fra bilen så det kun er kendere af Saab der ved at det er en turbo - det er selvf. lidt synd, men hellere fjerne skiltene end at bilen bliver fjernet.
mvh
Troels
- peterkj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg har nu læst alle indlæg igennem, hvor ordet startspærre optræder, men har ikke helt kunne finde svar på mit spørgsmål.
Har dog via et link fundet følgende startspærre til over 1000 kr.
http://www.cartronic-shop.dk/products/p ... 03&level=1
Findes der ikke noget som er billigere og er det let nok at montere.
Har dog via et link fundet følgende startspærre til over 1000 kr.
http://www.cartronic-shop.dk/products/p ... 03&level=1
Findes der ikke noget som er billigere og er det let nok at montere.
- villads
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
hej peter. hvis jeg var dig ville jeg holde mig til et mærke du ved er ordentligt. Der er nu engang ikke noget så irreterende som en startspærre der ikke kan kobles fra. eller kobler sig selv til i ny og næ.
9KCDE2,3Taut.95.sævsjø.camp
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
1989og900 8vCarbonade(TØRSTIG)
97MercedesVito2,4tdLORTEBIL
91og900i16Lidt slap men driftsikker
919kCD2,3Tmeget ballade
93og9002,1Kanon Motor
94Nissan Sunny (plum rådden i bunden)
93og900t16 (Kørte bare godt)
- saabole
- ULTRA SAAB FREAK
- Kontakt:
Hvis det skal være godt og billigt, kunne du lave din egen ved at indkoble en afbryder i en af de vitale dele for at bilen skal kunne køre, og anbringe den et skjult sted. Jeg har også haft stjålet en 900 og en anden forsøgt stjålet.
Jeg har svært ved at se, hvordan en tyv skulle finde en sådan? Man kunne også have en sirene, der gik i gang sammen med uautoriseret tænding på bilen! eller begge dele.
mvh. Ole
Hvis det skal være godt og billigt, kunne du lave din egen ved at indkoble en afbryder i en af de vitale dele for at bilen skal kunne køre, og anbringe den et skjult sted. Jeg har også haft stjålet en 900 og en anden forsøgt stjålet.
Jeg har svært ved at se, hvordan en tyv skulle finde en sådan? Man kunne også have en sirene, der gik i gang sammen med uautoriseret tænding på bilen! eller begge dele.
mvh. Ole
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Ja det kan sagtens laves noget billigt og nogenlunde godt, men aldrig helt godt
Når du kommer op til mig så kan du se min alarm/startsspærre! Selve sirenen sidder ude i højre motor rum, ved vacuum beholderen og styre enheden til den 3 kredsstartsspærre sidder inde i bilen "Et sted
" Jeg har lavet det så snedig at startsspærrens lednings forbindelser kører sammen med de originale ledninger, så de er ikke nemme at finde! Hvis jeg nu siger at mit lednings net til alarmen og startsspærren strækker sig fra forenden af motor rummet til bagagerummet, så har jeg vist ikke sagt for meget!
Mit system er fra cobra, den er ikke billig med den er god.
Mit system er fra cobra, den er ikke billig med den er god.
MVH Lars Kristensen
- Syntax
- SUPER SAAB FREAK
Jeg har også flere steder set DEFA anbefalet, og har selv købt sådan en. Jeg har desværre ikke fået monteret den endnu, så kan ikke kommentere personligt på hvordan den virker. Den er i øvrigt heller ikke blandt de billigste, men er sommetider på tilbud i BilXperten/Jari Auto.
- per
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Har haft Ford, hvor DEFA blev anbefalet og installeret af Ford forhandler. Fungerede perfekt sommer og vinter) og uden problemer mens bilen var i mit regi(4 år). Pris installeret på daværende tidspunkt var ca. kr. 3.500.
Mvh.;
Per
Mvh.;
Per
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.