20. apr 2005, 21:44
Hmmm.
Poul jeg tror ikke dit apc system virker! Hvilken bil har du?
Magnetventilen er IKKE en omdr. begrænser! Det er rigtig nok en on/off funktion den har, men det sker så hurtigt at du ikke kan se om den er åbent eller lukket, den klikke mange gange, hvis der opstår problemer!
Hvis din magnet ventil eller apc'en ikke virker, så strømmer der konstant luft igennem magnetventilen og ned til wastegaten, altså din bil kører kun på grundladetryk ca 0.4 bar, ca halvt i det gule felt. Normalt skal den ligge lige imellem gul og rød, på strejen imellem! Hvis du har skudt en "bleeder ventil" imellem magnet ventilen og turboen, og derved kan du opnå mere ladetryk uden apc'en kan hjælpe på nogen måder! Jo mindre luft der kommer fra turboen og til wastegaten, jo mere ladetryk får du! Det din hjemme lavet bleeder ventil gør, er at det luft som burde gå fra turboen og til wastegaten, bliver ledt væk, så er der ikke nok tryk til at åbne wastegaten.
Hvor meget ladetryk kører du med? er din motor i tip top? har du nogen mislyde eller ligende? Du skal jo passe på ikke at få for meget ladetryk ind i motoren, ellers kan din motor gå i stykker!
I mine øjn, ser det lidt ud til at du ikke har helt styr over, hvordan turbo/apc system virker og det kan koste dig MANGE dkr,-

Jeg håber ikke din bil tændingsbanker, hvis du kører med så højt ladetryk! Det kan koste stempler osv.
Min mening er at, det er sjovt at arbejde med turbo teknik, men man skal være 100% sikker på hvad der er man leger med, for ellers kan det gå galt!