Flekser den meget i karossen?
Er det værre end en 93 cab.?
Hvordan kører den org. 900 cab. ?
Redaktør: Bestyrelsen
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Den c900 jeg har kørt (Peterkj's) kører faktisk ret godt, selvom det er tydeligt at mærke, at det er en tungere bil, og den krænger en del ved frisk kørsel, MEN, det er altså virkeligt en lækker vogn at køre rundt i, den spinner virkeligt, og du kan ikke undgå at køre med et kæmpe smil på 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Sådan en vil jeg også gerne have engang!
Men som Daniel skriver, så er den tungere, det ses også tydlig når man stiger ind i bilen! Dør panelet er meget højere! Der er mere gods i det!
Jeg ved ikke hvordan en 9-3'er er i karossen!
Hvorfor vil du gerne vide det?
Men som Daniel skriver, så er den tungere, det ses også tydlig når man stiger ind i bilen! Dør panelet er meget højere! Der er mere gods i det!
Jeg ved ikke hvordan en 9-3'er er i karossen!
Hvorfor vil du gerne vide det?
MVH Lars Kristensen
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
Tja nu skinner solen igen, så får man jo som bekendt gode ideer.
Checkede Told og skat´s hjemmeside, det virker som om priserne på feks. en 1992´er er fuldstændig urealistisk i forhold til feks en 1989´er???? Springet gik fra 100.000,- til 180.000,-
Checkede Told og skat´s hjemmeside, det virker som om priserne på feks. en 1992´er er fuldstændig urealistisk i forhold til feks en 1989´er???? Springet gik fra 100.000,- til 180.000,-
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Priserne på told og skat afhænger meget af årgang, se især på forskellen mellem hvornår bilen er fra og hvornår den er indregistreret, det giver dig det bedste bud... Og Søren, helle for en tur når du får den, ok? 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
En fordel med automatgear? Arj, helt ærligt, da ikke i en og900. Ja, den flexer en del på ujævn vej, men det er en dejlig bil alligevel. Alle firser-cabrioer flexer mærkbart, Saab 900 er ingen undtagelse. Havde en boss i Sverige med smag for Saab, har prøvekørt hans cabrio T16 nogle gange. Og hans tunede 9000 Aero....
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
- peterkj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Turbosøren hvis du nu kommer til træf på lørdag kan du da få en tur i min cab.
Man kan kun blive glad af at køre i cab. KØB KØB KØB
.
Med hensyn til gearkasse har jeg manuelt gear, da jeg læste MEGET om saab cab inden jeg købte. Her frarådes det mange steder at købe med automatgear da den gearkasse ikke rigtigt kan holde til de mange hestekræfter.
Dragedems er uden turbo og derfor kan det her være fint nok med automatgear.
At den manuelle gearkasse så heller ikke skulle være for god er så en helt anden sag.
Man kan kun blive glad af at køre i cab. KØB KØB KØB
Med hensyn til gearkasse har jeg manuelt gear, da jeg læste MEGET om saab cab inden jeg købte. Her frarådes det mange steder at købe med automatgear da den gearkasse ikke rigtigt kan holde til de mange hestekræfter.
Dragedems er uden turbo og derfor kan det her være fint nok med automatgear.
At den manuelle gearkasse så heller ikke skulle være for god er så en helt anden sag.
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
Tak for tilbudet Peter men desværre tvivler jeg på at jeg når træffet på lørdag!
Saabs ældre automat gearkasser bliver ofte kritiseret for ikke at holde men efter hvad jeg hører så er det mere automat gearkasser generelt i forbindelse med høj moment motorer som er problemet. Personligt har jeg dog kun gode erfaringer med automatgearkasser
Saabs ældre automat gearkasser bliver ofte kritiseret for ikke at holde men efter hvad jeg hører så er det mere automat gearkasser generelt i forbindelse med høj moment motorer som er problemet. Personligt har jeg dog kun gode erfaringer med automatgearkasser
- Peter
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Grunden til at jeg ikke bryder mig om og900 med auto-gear er egentlig ikke så meget gearkassens kvalitet (for som peterkj skriver er den manuelle heller ikke alt for god), men derimod dens antikverede konstruktion: Kun tre gear, og ingen lock-up. Dvs. høje omdrejningstal ved motorvejsfart og højt benzinforbrug. Emnet har været diskuteret en del på diverse svenske fora - her var der f.eks. flere ejere af 900'ere med lavtryksturbo og auto-kasse der ikke engang kunne presse bilen op på 9 km/l, ligemeget hvor økonomisk de forsøgte at køre. Ærgerligt at Borg-Warner aldrig lavede en mere moderne udgave af 900-gearkassen.
Den som ingen turbo har, han må køre uden bar.