Så er det officielt: Nielsens Auto kører videre som Verninge Auto.
Jeg har netop modtaget brev i dag hvor den tidligere svend på værkstedet og nuværende ejer, Kim Pedersen, byder gamle kunder velkommen igen.
Det fremgår ligeledes af brevet at der på et senere tidspunkt vil blive afholdt store oprydningsudsælg af brugte SAAB-dele.
Mvh.
Øffe
Nielsens Auto bliver til Verninge Auto
Redaktør: Bestyrelsen
- 900LTT
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Hej Øffe
Det var da ellers en glædelig nyhed du kom med der.
Måske bliver det en gang i april eller maj at der bliver holdt oprydningsudsalg?
Hvis der stadig står lige så mange ting som sidst jeg var der, så kan jeg i hvert fald kun anbefale folk at tage derhen.
Krydser fingre for at ham Kim Pedersen får en god start med det nye Verninge Auto.
Martin
Det var da ellers en glædelig nyhed du kom med der.
Måske bliver det en gang i april eller maj at der bliver holdt oprydningsudsalg?
Hvis der stadig står lige så mange ting som sidst jeg var der, så kan jeg i hvert fald kun anbefale folk at tage derhen.
Krydser fingre for at ham Kim Pedersen får en god start med det nye Verninge Auto.
Martin
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Ja, og husker at spænde hjulene ordentlig fast, når man har haft bilen på værksted. 
M.v.h.
M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm
Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Det er vis det modsatte der altid er problemet, at en drønnert på værkstedet absolut skal spænde med en mega luft-nøgle
så hjulbolten IKKE er til at løsne
ved punktering ude i det grønne.
Hvor svært kan det være at håndspænde + efterspænde med moment nøgle
Viking
Det er vis det modsatte der altid er problemet, at en drønnert på værkstedet absolut skal spænde med en mega luft-nøgle
Hvor svært kan det være at håndspænde + efterspænde med moment nøgle
Viking
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Åbenbart svært nok for Kim.
M.v.h.
Åbenbart svært nok for Kim.
M.v.h.
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
jeg har før oplevet at hjulene var blevet løse efter få km selv om de var spændt med det rette moment
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- Morten_B.
- SAAB NET NYBEGYNDER
Jeg finder det dog meget positivt hvis det er lykkedes at videre føre "Nielsens auto" selv uden "Bossen".
Alt muligt held og lykke herfra.
Med venlig hilsen
Morten Bollesen
Løse hjul eller ej, alle kan lave en fejl!rene skrev:Hmm...det overrasker mig lidt at han har glemt at spænde hjulene, selvom alle kan lave fejl..og dermed ikke sagt at 9000turbo's indlæg ikke er sandt...Men Kim er faktisk den jeg helst vil ha til at lave min bil...
Jeg finder det dog meget positivt hvis det er lykkedes at videre føre "Nielsens auto" selv uden "Bossen".
Alt muligt held og lykke herfra.
Med venlig hilsen
Morten Bollesen
- autoanders
- SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
- Kontakt:
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Hæ hæ, det kan jeg fortælle en lille sjov historie! 
Dengang jeg var i lære, havde jeg en gammel opel manta a 1.9S fra 1971, som faktisk stadig lever i familien, den står i en lade!
Engang jeg skulle lave bremser, så havde jeg bilen oppe på liften. Samtidig med at jeg skulle monterer nogle nye sidespejle, som var malet i bilens farve!
Da jeg skulle hjem, samlede jeg bremserne igen, og imens bilen stod på liften, så spændte jeg boltene med fingerne, så jeg kunne bruge moment nøglen, når bilen kom ned igen.
Men jeg var optaget på at komme ud at køre, for at høre om de nye sidespejle ville suse i vinden eller hvad!
Da jeg kom ud og køre, kunne jeg høre en mærkelig bum når hjulene drejede rundt. Det kunne jeg ikke rigtig forstå, men så kom jeg til at tænke på om det evt kunne være en afbalancerings klods som bankede på caliperen hele tiden, så jeg tænkte ikke mere på det, før efter 30 sekunder, da det ene forhjul faldt af og hjulet trillede ind i en parket Kadett E og smadrede dørpladen! Og der stod gnister hen af siden på bilen
Så jeg havde jo selvfølgelig glemt at spænde hjulet
UPS
Men sådan noget husker man resten af livet, så nu husker man at 3 dobbel tjekke hjulene inden man kører !
Dengang jeg var i lære, havde jeg en gammel opel manta a 1.9S fra 1971, som faktisk stadig lever i familien, den står i en lade!
Engang jeg skulle lave bremser, så havde jeg bilen oppe på liften. Samtidig med at jeg skulle monterer nogle nye sidespejle, som var malet i bilens farve!
Da jeg skulle hjem, samlede jeg bremserne igen, og imens bilen stod på liften, så spændte jeg boltene med fingerne, så jeg kunne bruge moment nøglen, når bilen kom ned igen.
Men jeg var optaget på at komme ud at køre, for at høre om de nye sidespejle ville suse i vinden eller hvad!
Da jeg kom ud og køre, kunne jeg høre en mærkelig bum når hjulene drejede rundt. Det kunne jeg ikke rigtig forstå, men så kom jeg til at tænke på om det evt kunne være en afbalancerings klods som bankede på caliperen hele tiden, så jeg tænkte ikke mere på det, før efter 30 sekunder, da det ene forhjul faldt af og hjulet trillede ind i en parket Kadett E og smadrede dørpladen! Og der stod gnister hen af siden på bilen
Så jeg havde jo selvfølgelig glemt at spænde hjulet
Men sådan noget husker man resten af livet, så nu husker man at 3 dobbel tjekke hjulene inden man kører !
MVH Lars Kristensen
- Solgaard
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Til Lars (Kaas) pas nu på dine fine 16" aero fælge
Det lyder godt at Kim overtager biksen på Fyn, jeg havde også hørt noget om at han ville overtage for noget tid siden så det er jo godt at det gik sådan. Det jeg kender Kim for er kun noget godt
og han ved hvad han snakker om når det gælder SAAB
Det lyder godt at Kim overtager biksen på Fyn, jeg havde også hørt noget om at han ville overtage for noget tid siden så det er jo godt at det gik sådan. Det jeg kender Kim for er kun noget godt
- viking
- 100% ABSOLUT SAAB WACKO FOR LIFE !!!

Der er INGEN der er fejlfri. (Undtagen dem der intet laver). Alle laver fejl, men vi prøver vel alle at gøre ting så godt som muligt.
Jeg laver selv masser af fejl, men bixer også med mange af ting.
Har prøvet at skifte olie på en vogn hvor jeg glemte at monterer bundproppen. Dvs fjernet bundproppen tappet af , ventet lidt. Fyldt olie på med stor undren over olien ikke ville komme op til mærket på pejle pinden. Undren indtil jeg opdagede den store pøl olie på gulvet. Øv Øv (Motoren blev da gennemskyllet)..
Viking
Jeg laver selv masser af fejl, men bixer også med mange af ting.
Har prøvet at skifte olie på en vogn hvor jeg glemte at monterer bundproppen. Dvs fjernet bundproppen tappet af , ventet lidt. Fyldt olie på med stor undren over olien ikke ville komme op til mærket på pejle pinden. Undren indtil jeg opdagede den store pøl olie på gulvet. Øv Øv (Motoren blev da gennemskyllet)..
Viking
Only young once, immature for ever.
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
RACING IS LIFE, anything that happens before or after is just waiting. (Steve Mcqueen)
T16 900 Aero "Lady DI"
T16 900 Cab "Silver Aero"
Saab Sonett III 74
Jag XJ8 4,2 alu "Maggie"
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Nemli' Viking. Det der var problemet var ikke så meget det faktum at hjulet ikke var ordentlig spændt, men mere den attitude man havde da jeg gjorde opmærksom på lyden, da jeg kom retur fra prøveturen.Alle laver fejl, men vi prøver vel alle at gøre ting så godt som muligt.
Hvem snakker om at være fejlfri? Har du hørt om smiley'er?Det må da være dejligt at være fejlfri.www.slettet grundet GDPR.....dk
M.v.h.
- Ulrik_nielsen
- SAAB NET NYBEGYNDER
haii gutter, jeg er sgu glad for a høre at det er på vej op og køre igen .. er der nogen der ved og det stadig bliver med spiciele i saab??
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
- Carsten.R.B
- EXTREME SAAB FREAK
Er der nogen som ved hvad der er sket med chefen-og hvorfor denne pludselige afslutning??? (uden ophørsudsalg mm red)
Rgds:.
Carsten
Er der nogen som ved hvad der er sket med chefen-og hvorfor denne pludselige afslutning??? (uden ophørsudsalg mm red)
Rgds:.
Carsten
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
"Historien" går på at Jan er flyttet til Sønderjylland, og er ifærd med at etablere sig igen. M.h.t. årsagen er "historien" igen at konen var for dyr i drift.
M.v.h.
"Historien" går på at Jan er flyttet til Sønderjylland, og er ifærd med at etablere sig igen. M.h.t. årsagen er "historien" igen at konen var for dyr i drift.
M.v.h.
- Morten_B.
- SAAB NET NYBEGYNDER
Verninge Auto fortsætter, men har skiftet til LADA
, det fortalte KIM mig i dag i tlf.!
Efter en passende pause, brød vi dog begge ud i et godt grin, for det fortsætter naturligvis med SAAB!
Tlf. nr. til Verninge :64752535
Med venlig hilsen
Morten Bollesen
Ulrik_nielsen skrev:haii gutter, jeg er sgu glad for a høre at det er på vej op og køre igen .. er der nogen der ved og det stadig bliver med spiciele i saab??
Verninge Auto fortsætter, men har skiftet til LADA
Efter en passende pause, brød vi dog begge ud i et godt grin, for det fortsætter naturligvis med SAAB!
Tlf. nr. til Verninge :64752535
Med venlig hilsen
Morten Bollesen
- 9-5Aero
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Godt så!! Og tillykke til Kim, med det nye firma. Telefonnummeret er det samme kan jeg se. 
M.v.h.
M.v.h.