Hej jeg har en saab 900 s 2,0 3d 95 der har kørt 193000 km.
Den har gennem langt tid haft en tikken som jeg tror er fra ventilerne, den har været på værksted med dette problem men svaret var bare (jeg kan ikke høre noget unormalt) eller (det skal den bare sige ) problemet er også at den ikke gør det hele tiden og da slet ikke når den er på værksted.
Men jeg ved den ikke skal sige sådan for det har den ikke altid gjort! og det bilver være og være!
det lyder som om det kun er en eller to af ventilerne det er galt med.
Hvad kan det være...
Hjælp!
Redaktør: Bestyrelsen
- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg troede selv at jeg døjede ventiltikken i min og900. når jeg sad i kabinen tikkede det helt vildt, og når jeg så nåede ud i motorrummet var lyden nærmest ikke tilstede. Efter at have konsulteret flere mekanikere der ikke kunne finde fejlen og heller ikke kunne se problemet, fandt jeg ud af at det var en slidt kilerem der leverede tikkelyden
..........men nu har jeg jo heller aldrig været mekaniker, men når man sad inde i kabinen lød det altså som ventiltikken.........
Mvh.
Øffe
Jeg troede selv at jeg døjede ventiltikken i min og900. når jeg sad i kabinen tikkede det helt vildt, og når jeg så nåede ud i motorrummet var lyden nærmest ikke tilstede. Efter at have konsulteret flere mekanikere der ikke kunne finde fejlen og heller ikke kunne se problemet, fandt jeg ud af at det var en slidt kilerem der leverede tikkelyden
Mvh.
Øffe