I går aftes var der en far og en søn.
Denne søn, ville gerne høre hvordan deres fælles eje i form af en Saab 96 lød, når der var åbnet godt op til luften, så motorhjelmen op, åbne lidt for luftfilteret, og køre en tur - Og for ***** hvor det larmede
Men der bliver kørt en smule, holdt ind til en cola hos nogen bekendte, og så ud og genere Herning en sidste gang, nu er det jo lørdag aften
Efter ikke mange km kommer der en ekstra lyd kort efter et ganske normalt 90 graders sving, intet racing, det er jo ikke ligefrem hvad vores undervogn spiller mest op til
Lyden starter lidt udefinerbart, fik mest mistanke til at bilen beklagede sig over den ekstra luft. Jeg prøver at koble lidt ud, røre lidt ved chokeren uden større held, lyden forsvinder lidt som hastigheden går ned, og kommer umiddelbart ikke igen med samme kraft da vi øger farten lidt igen - Det hele sker inde i byen, og med hastigheder der ikke overstiger 40km/t.
Lidt betænksom køres der lidt videre og så kommer der ellers en god gang lyd, mit umidbare indtryk var at kobling, friløb eller gearkasse gjorde en eller anden form for knas, men 10 meter senere blev uvidenheden gjort til skamme, for der kom en ekstra lyd, og man blev sendt lidt op, og lidt ned, og det skete vel et par gange imens jeg forsøgte at bremse lidt, til sidst blev vi sendt en 15-20 meter op i luften (Føltes i hvert fald sådan
Straks derefter holder en flinker Hyundai ind bagved, tænder sig katastrofeblink og forsøger at hjælpe os igang med sin donkraft som dog ikke var helt høj nok, men pænt af ham
På med hjulet igen, og afsted det gik igen.
Umiddelbart ingen synlig skade sket, alle hjulbolte blev fundet og var intakte, fælgen var så fin så fin, og bilen kørte upåklageligt efterfølgende, men jeg må da indrømme at det var noget ubehageligt, hele seancen udførte sig fra start til slut over noget der minder om 500-700 meter max, der var ingen antydelse af noget forkert før.
Hjulet har siddet der siden vi købte bilen, så jeg synes det er lidt vildt hvis det bare sådan giver op, jeg har altid været af den opfattelse at man mærkede det mange kilometer inden som en rumlen eller tilsvarende, men det kom vitterligt efter et ganske normalt sving, og udfaldet skete en halv kilometers penge efterfølgende før jeg nåede at forstå hvad der var sket.
Som sagt var der ingen synlig skade at se overhovedet, og bilen kørte upåklageligt hele vejen hjem. Så lidt heldig har man vel lov at være
Men når man kan køre halvanden omgang uden venstre fordæk i Formel1...