Banner cycler

Benzinmåler forkert visning

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Jan
SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

Benzinmåler forkert visning

8. mar 2005, 19:09

Hej alle

Er der nogen som ved om føleren i tanken, som skiftes sammen med benzinpumpen skal justeres ved montering af ny enhed(9000Cs,1995)
eller bør måleren visse rigtigt med det samme?
Årsagen til mit spørgsmål er at, vi igår sendte bilen på værksted med falck fordi den ikke kunne holde sig igang når den blev startet, den startede fint men gik istå med det samme, det viste sig at den var løbet tør :oops: selvom måleren viste at der var omkring 10-15L tilbage, denne fejl har vi ikke haft før, benzinpumpe/føler blev skifte for ca 1 måned siden.

Mvh: Jan[/list]

Brugeravatar
turbo-søren
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

8. mar 2005, 19:49

Hej Jan
Den skal vise rigtigt med det samme den er monteret, enten har de fået bukket armen da den blev monteret (flyder-armen), eller også har de fået monteret en fra en gammel model som bekendt havde en mindre tank, og derfor en anden føler der passede til den type tank.
Mvh. Søren
autoanders
SUPER EXTREME SAAB NET NØRD !!
Kontakt:

8. mar 2005, 20:27

Du tar pumpen op stiller den på et bord med flyderen ud over kanten, så skal den ligge 8 mm under pumpen.www.slettet grundet GDPR.....dk
Syntax
SUPER SAAB FREAK

10. mar 2005, 09:44

Jeg har et lignende problem. Min benzinmåler viser også ca. 15 liter for meget, men det er ikke konsekvent, så derfor mistænker jeg det for at være en løs forbindelse et sted. Også fordi at da jeg første gang startede bilen efter jeg fik den, så virkede måleren slet ikke - men anden gang så virkede den pludseligt og har gjort det lige siden (bortset fra at den somme tider viser for meget). Ved min er det dog sådan at lampen der lyser når der er for lidt benzin på, den reagerer så vidt jeg kan vurdere på det rigtige antal liter hver gang, så når bare jeg stoler på den i stedet for viseren, så kører jeg ikke tør.

Tilbage til "Modern Forum"