Banner cycler

Så er det officielt, hvad der skal ske med Saab.

Forum for alt der drejer sig om de sidste nye modeller fra fabrikken. Saab NG900, 9-3, 9-5 og 9-3SS

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

Så er det officielt, hvad der skal ske med Saab.

1. mar 2005, 11:13

Hej.

Ekstra Bladet skriver idag følgende:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=285085

"Saab-fabrikken i svenske Trollhättan skal stå for produktionen af ny Cadillac BLS, meddeler moderselskabet General Motors

/ritzau/ - 11:00 - 1. mar. 2005

"Den svenske Saab-fabrik i Trollhättan skal stå for produktionen af den nye Cadillac BLS, der kommer på bilmarkedet til næste forår. Det meddelte Saabs amerikanske moderselskab, General Motors, tirsdag i Zürich.

Dermed bekræftede verdens største bilproducent delvist tyske medierrapporter, som GM mandag endnu havde betegnet som den rene spekulation.

Frankfurter Allgemeine Zeitung skrev mandag, at Saab havde fået Cadillac-ordren, mens Opel-fabrikken i Rüsselsheim havde slået Saab i kapløbet om, hvilken fabrik der skal bygge næste generation af middelklassebilerne Opel Vectra og Saab 9-3.

Først fredag ventes GM at meddele, hvem der skal bygge den nye mellemklasse.

Siden GM i efteråret lancerede en sparepakke med årlige nedskæringer på en halv milliard euro (3,7 milliarder kroner) samt fyringen af 12.000 ud af 63.000 medarbejdere, har GM's ansatte i Europa frygtet for deres fremtid."

Det ser ud som om at jeg ikke skal have den kommende 9-3 model. Så må vi se, hvordan det går med Saab 9-5.

M.v.h.

Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
jcdk
SAAB FREAK

1. mar 2005, 11:51

Ja imine øjne er det sørgeligt at det ikke har kunnet lade sig gøre at holde liv i saab rent, jeg synes personligt ikke at det er blevet bedre biler efter at andre fabrikater er blevet indblandet og designmæssigt er de da blevet mere og mere kedelige i mine øjne.
Men det er jo desværre tiden, sådan går det med næsten alt, folk tør ikke vælge ud fra egen smag men vælger det som de fleste vælger, for de er bange for at skille sig ud, ellers kan jeg ikke forstå at der er så mange som kører f.eks. golf ?
Mvh. Jørgen
tono
SUPER EXTREME SAAB NET EXTREMIST

1. mar 2005, 13:02

Nej det ER sørgeligt, men rigtige SAABer skrives SAAB !!!
.. fra en tid, hvor SAAB fremstillede biler.
jcdk
SAAB FREAK

1. mar 2005, 15:18

Beklager men det kan jo smutte, men jeg kan jo forsvare mig med at jeg ikke synes at de nye er rigtige SAABer
Mvh. Jørgen
rene
SAAB-PSYCHO

1. mar 2005, 15:44

Selvom jeg alle dage vil syntes det er ærgeligt, mener jeg at saab skulle have drejet nøglen helt om for længe siden, istedet for at sælge sig som luder til GM, der efter min mening intet godt har gjort for saab... :(
Brugeravatar
kesr
ULTRA EXTREME SAAB FREAK

1. mar 2005, 16:17

Det tyder på at Trollhättan skal bygge både BLS og 9-3 Combi.

Den udlægning er at læse på Aftonbladets hjemmeside, hvor der også er billeder af Cadilac BLS.

BLS tror jeg ikke på, den ligner ikke noget der vil blive en succes. GM mener den skal bygges til det europæiske marked i fiorventeligt 10.000 styk om året, men så grim den er, kan det da ikke blive i en mængde der kan redde bilproduktionen i Trollhättan.

Se mere:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 70,00.html

vh
Kai
Brugeravatar
Casper_Ankersen
SAAB-MANIAC
Kontakt:

1. mar 2005, 16:45

ifølge dagens industri www.di.se så skal 9-3 sport combi laves i 35.000 eksemplarer om året i Trollhättan samt 10.000 Cadilac BLShvad resten af fabrikken skal få tiden til at gå med står der ikke noget om. men der står at fabrikken i Trollhättan skulle være sikret produktion i de næste 10 år hvad det så skal være for noget er jo et godt ?
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
per
ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Kontakt:

1. mar 2005, 18:10

Hej

Nå.. nå, man er nok lidt fornærmet :? !
Enig, det er da sørgeligt at de gamle strukturer står for skud(eller fald om man vil)?
Det kaldes jo så vidt jeg husker globalisering :idea: .

Nu vil tiden jo vise om SAABillac kan blive til noget her i Europa. GM har mig bekendt haft en vis succes med de større og formentlig importerede modeller.
Dagens mennesker tænker ikke som de gjorde for år tilbage. Der er prestige i de lidt nostalgiske og gerne Amerikanske mærker. Her også Cadillac.

Mærkevarer sælger. - Derfor er også SAAB som mærke vigtig for GM.
At mange angiveligt køber Hynd...i uu... og Dæv..o.. et eller andet, er ganske enkelt fordi de er billige, og man her i landet får mere for pengene end i en SAAB AERO til kr. 560.000.
Men køreglæde.. hvad med den? Er men til bil eller hvad?

Hvorvidt man synes om de nyere modeller(9-3, 9-5 etc.) af SAAB er jo en smag sag.
Jeg synes heller ikke om de gamle SAAB'er da jeg var yngre. De var gammeldags og klodsede at se på, sammenlignet med konkurrenterne Ja - undskyld, man bad selv om det :lol: .
Rønnebærerne ......og så videre..... Sagde ræven.

Hvis men ser designmæssigt på nyere SAAB'er, er de væsentlig mere vellykket end de tidligere. Tiderne skifter og smag / behag er heldigvis forskellig. Om det er GM's skyld er vel svært at sige.
I øvrigt er SAABerne stadigvæk køremaskiner med en meget høj kørekomfort.
Nu har jeg jo selv en med et potentielt problem med motoren, men det kan jeg lære at leve med indtil videre.

Lad os vente og se, hvad næste uges skriverier i pressen bringer :?: .

kh.
Per
#101 - En to tur bo -----

P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
j.b
SUPER SAAB FREAK

1. mar 2005, 20:36

Hej Per..

vi er helt enige :wink:

mvh j.b
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

2. mar 2005, 09:51

Casper - Resten af tiden skal de få til at gå med at bygge 9-5. ;)
Derudover har GM lovet milliardinvesteringer i de kommende år, i nye modeller - også med Saab-navnet på.

Per (og René) - Faktisk er den nye Saab 9-3 meget vellykket. Den har frem for alt nogle helt fantastiske køreegenskaber.

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
rene
SAAB-PSYCHO

3. mar 2005, 07:20

Vi er helt enige i at saab stadig laver gode og sikre biler...mener bare ikke de er så gode som de kunne have været hvis saab havde fået frie hænder...jeg prøve ikke at skyde skylden på gm, da de jo som alle andre vil tjene penge...skylden må ligge hos dem der aldrig så lyset og købte en 99/900..

Tilbage til "Modern Forum"