Nogen der kender nogen der..
Jeg skal ved lejlighed lave noget rust i bla dørbunde
og bagskærme på min 9000 2,3 CC fra 90
Ved ikke lige hvor omfattende endnu
Nogen der har nogle fif
kender et link
har hørt om en der har prøvet
eller bare ved noget om
hvad der måske kan betale sig
Saabglade hilsner
David
rustarbejde og hvor køber jeg karos.dele til min 9000
Redaktør: Bestyrelsen
- Serpen
- ULTRA SAAB FREAK
Jeg har prøvet det med dørbunde på en 900... Men jeg er absolut amatør, og lærte mest noget om, hvad man ikke skal gøre
- i øvrigt tog det cirka tre dage pr. dør, ved intensivt arbejde! Da jeg ikke kan svejse (jeg har dog ikke prøvet, så det er muligt, jeg ville kunne), måtte jeg nøjes med at skære rust af og lappe huller med et kulfiber-kit fra en bil-butik og spartelmasse. At dømme efter de rustpletter, der begynder at kigge frem rundt omkring, har jeg stadig et og andet at lære
- der er typisk problemer ved metalkanten, hvor jeg har skåret rusten af til, så man skal åbenbart være endnu mere grundig med ikke at slibe i zink-laget (som man påmaler inden man spartler), når man har spartlet, end jeg var.
Til gengæld har jeg nu konstateret, at man kan kontrollere udviklingen af rust ved at bruge rust-omvandler; når der kommer en rustplet, smører man med rust-omvandler (evt. flere gange), som omdanner rusten til en hård og rustafvisende hinde - ret praktisk... så skal det jo bare males over (hvis man kan leve med, at overfladen ikke er helt jævn...).
/Søren
Jeg har prøvet det med dørbunde på en 900... Men jeg er absolut amatør, og lærte mest noget om, hvad man ikke skal gøre
Til gengæld har jeg nu konstateret, at man kan kontrollere udviklingen af rust ved at bruge rust-omvandler; når der kommer en rustplet, smører man med rust-omvandler (evt. flere gange), som omdanner rusten til en hård og rustafvisende hinde - ret praktisk... så skal det jo bare males over (hvis man kan leve med, at overfladen ikke er helt jævn...).
/Søren
- krfogh
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg har netop svejst en helt masse rust i min 900, og har brugt Nymann Autoparts til paldedele. De får deres dele hjem fra Nor Karosseridele.
Nor leverer dørbunde og skærmkanter til din bil, se deres hjemmeside www.nor-as.dk, gå ind under shopping -> bil og model og så ind under 'skarringsdele' i fanebladet. Så kan du se hvilke rep-stykker de har. Det er absolut værd at købe rep-stykkerne, da de faktisk er ret billige. Dertil kommer at resultatet bliver bedre, og det er uendeligt nemmere at lave!
Jeg ved også at Veng leverer pladedele.
Du er velkommen til at kontakte mig hvis du skalhvae hjælp til noget, jeg er efterhånden avr at have nogen erfaring med pladearbejde...
God arbejdslyst med det
Kristoffer
Jeg har netop svejst en helt masse rust i min 900, og har brugt Nymann Autoparts til paldedele. De får deres dele hjem fra Nor Karosseridele.
Nor leverer dørbunde og skærmkanter til din bil, se deres hjemmeside www.nor-as.dk, gå ind under shopping -> bil og model og så ind under 'skarringsdele' i fanebladet. Så kan du se hvilke rep-stykker de har. Det er absolut værd at købe rep-stykkerne, da de faktisk er ret billige. Dertil kommer at resultatet bliver bedre, og det er uendeligt nemmere at lave!
Jeg ved også at Veng leverer pladedele.
Du er velkommen til at kontakte mig hvis du skalhvae hjælp til noget, jeg er efterhånden avr at have nogen erfaring med pladearbejde...
God arbejdslyst med det
Kristoffer
Kristoffer
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
Har 01-2014 indkøbt en Imola-rød '97 9000 Aero! Den skal kildes under maven til den spinder som en kattemis
21-02-14 Bilen er nu synet og jeg påbegynder en omfattende klargøring.
Knirker't så virker't
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
- Jan
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
- Kontakt:
Hvor bor du henne? jeg bor i Næstved og er du fra Sjælland kan vi sikkert godt finde ud af, at få sat nogle nye dørbunde/bagskærme/skærmkanter på din bil.
Mvh
Jan
Hvor bor du henne? jeg bor i Næstved og er du fra Sjælland kan vi sikkert godt finde ud af, at få sat nogle nye dørbunde/bagskærme/skærmkanter på din bil.
Mvh
Jan
Mvh. Jan
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
Medlem nr.:142
SOLGT: 2009 Saab 9-5 Sport Combi Aut, Snow Silver,
Hirsch 210 hk.
Solgt: 1967 Saab 95 V4 Silversand. ca 75 hk.
http://www.saab-brochuresamling.dk
- rcj
- SAAB FREAK
Der er et firma i Jylland der importerer biler og dele fra Californien uden rust, opgiv hvad farve du skal bruge, det kan være de har den, så sparer du malingen. Prøv denne adr. www.mh-parts.dk
Hos SAAB i Sverige er der også billege dele at hendte.
MVH Rolf
Hos SAAB i Sverige er der også billege dele at hendte.
MVH Rolf