9000turbo:
Uden at jeg på nogen måde er gift med Abcon: Dog véd jeg, at den man skal tale med dér er Søren Lindemann, og han befinder sig på Abcons sjællandske adresse i Allerød. Man kan ringe til ham på 48 14 11 11, det kunne være interessant hvis du fik en snak med ham. Men det ER måske Søren, du har talt med?
I øvrigt stødte jeg på Abcon ved et arrangement gennem Saab totakts- og V4-klubberne, og adskillige af de tilstedeværende købte produkterne - jeg skal forhøre mig ang. deres tilfredshed med dem. Selv købte jeg også et elektronisk tændingsanlæg til totakteren (det forhandler de nemlig også, passer til alle ældre biler) hvilket én gang for alle kurerede totakterens problemer med fugt i tændingsanlægget. Nå, det var et sidespor...
Jeg stillede Søren Lindemanns partner i foretagenet, en tidligere direktør fra oliebrancen (Jørgen Beyer), følgende spørgsmål: "Hvis jeres additiv-produkter er så gode, hvorfor bruger oliebranchen dem så ikke i deres produkter?" Svaret var følgende: "To væsentlige årsager: Dels ville det forlænge mange smøreintervaller så meget at omsætningen på smøremidler ville lide under det, og dels kræver produkterne kraftig omrystning inden brug. Det gør det besværligt at have "færdige" produkter med friktionsnedsættende additiver iblandet, da det er upraktisk - og i mange tilfælde umuligt - at skulle ryste alle produkter inden brug".
Det kommer vel ikke som nogen stor overraskelse at oliebranchens ingeniører m.m. taler imod produktet, det ville være mere overraskende hvis de IKKE gjorde det. Jeg siger ikke at de har uret, for det ved jeg for lidt om emnet til at dømme - men klart er det, at deres udtalelse pr. definition er tendentiøs.
En ingeniør på MAN B&W Diesel skibsmotorer i Sydhavnen er citeret for flg.: B&W har selvfølgelig forbudt additiver af enhver art i de smøremidler der anvendes i motorerne. Hvorfor? Der er den officielle forklaring, dén kan I selv tænke jer til. Den rigtige: "Der sælges ikke så mange store B&W-motorer mere, så nu om dage lever vi først og fremmest af at sælge reservedele. Hvad tror du der ville ske, hvis vi begyndte at hælde f.eks. Abcons produkt på motorerne? Vi kunne ligeså godt lukke butikken med det samme". Det er ikke en vandrehistorie, jeg kender selv manden...