Banner cycler

Opfordring- Links

Ris, ros, forslag og information om SKD webben.

Redaktør: Bestyrelsen

Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

Opfordring- Links

28. jun 2008, 13:55

Hej

Da der nu er oprettet en ny sektion under links der DIY, nydeligt delt op i veteran, Classic og Modern vil jeg gerne opfordre folk til at lægge links ind der når de har fundet "stedet med svaret".
Det er nemmere for os der ikke har pillet i Saab i mange år og derfor ikke har en omfattende linksamling at kigge i hjemme at søge i links end at skulle søge sig frem i forum efter lige det rigtige link

M.v.h.

For Those About To Rock..We Salute You..

Bilen på The Saab Register
Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
Speedy
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!
Kontakt:

Opfordring- Links

28. jun 2008, 14:37

Hej Christian

Jeg har lavet denne engang tilbage i tid, den er også altid et kig værd, når man skal finde noget saab-stuff:

http://saabentusiasten.dk/links.htm
Anders Thorning Andersen @ Saabster.dk

Saab 96V4 '67 SilverSand
Volvo V60 as daily driver,shhhhh......
http://www.bilgalleri.dk/galleri/15157-saab_96v4
http://www.saabster.dk
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

Opfordring- Links

28. jun 2008, 15:13

Hej Speedy

Jamen den side bruger jeg da oss' ofte.

Det jeg egentligt drømte om var en "udvidet" Haynes.

Med alle de brugere der er her og deres samlede talenter for at søge og finde vil jeg tro at det næsten vil kunne være den ultimative guide.

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

Opfordring- Links

27. aug 2008, 18:32

Og så vil jeg lige bære den her op igen

Nu har jeg selv tilladt mig at "samle ind" på de links de forskellige herinde henviser til
Og det er da blevet til nogle stykker efterhånden, og jeg kan se at de bliver besøgt. Hvorhvidt det er brugbart kan i jo så selv stemme på i link-sektionen.

Så jeg vil da gerne igen opfordre folk til at benytte sig af muligheden for at lægge links ind

Ud over dette, så kunne jeg virkeligt godt tænke mig at der var nogle "hjælp jeg er ny" guides.

Indlæringskurven kan være høj:

Faq'en er lidt mangelfuld når der bliver serveret udtryk som LMM,AFR. C900, OG900, 9K, T7, T5, H-motor, B-Motor, TT etc. o.s.v.
i forum.
Tit er folk da flinke til at forklare, men alligevel

Jeg kan huske at nogen på et tidspunkt lavede lidt af en liste, men kan ikke lige finde den igen.

Jeg vil mægtigt gerne sætte mig ned og lave en større FAQ, men det vil nok kræve en del input fra andre af få den tilnærmelsesvis komplet.

Hvor'n det lige skal gøres, ved jeg ikke men måske en tråd hvor folk bare kan skrive input som jeg så kan sakse?

Jeg kunne også mægtigt godt tænke mig en lille sektion hvor der gives gode råd omkring køb af de enkelte modeller, hvad man skal passe på, typiske fejl og mangler o.s.v., men der er jeg da også på herrens mark.

Jeg købte bare min fordi det var en rød Saab Turbo, og sår'n en er feeed.
Alt det tekniske og mavesåret over om der nu skulle være oil-sludge har jeg taget senere.

Til gengæld kan jeg se at der er nogle der er har købt lidt mere end en Saab og kender det meste ud og ind.
Kunne i så ikke tænke jer at hjælpe en dummy med at få det skrevet ned et sted i forum?

Mvh

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349
Brugeravatar
9-5Aero
SAAB-MANIAC
Kontakt:

Opfordring- Links

27. aug 2008, 19:36

Sjovt som dette dukker op nu, netop som jeg har skrevet om nogle af mine intentioner, med mit forum. ;)

Og idéen med en FAQ er "pludselig" dukket op igen.

Men, fire away..... :lol:

M.v.h.
Saab 9-5 Aero Estate sælges:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 349117.htm

Nyt forum for alle Saab-nørder og andet godtfolk:
Alternativt og uafhængigt dansk Saab forum
Brugeravatar
khrisdk
Webmaster

Opfordring- Links

27. aug 2008, 19:52

Det kunne være vi havde samme intentioner med et forum, men bare forskellige indgangsvinkler. Både den her tråd og faq fandtes før dit forum:) det er jo så også noget der findes på de fleste fora, men det er jo afhængigt af brugerne.

Den Sure Gamle mand

Christian W
Medlem Nr. 349

Tilbage til "SKD Web"