Hej allesammen
Er der en der kan anbefale en billig en billig halvsyntetisk eller fuldsyntetisk olie. Ikke noget turboværk. Jeg fik lidt røde ørere da jeg læste at nogen skifter olie for hver 5000 km. Jeg tror min har gået 30.000 på noget standard fra Brugsen.
Bjarne
Syntetisk olie
Redaktør: Bestyrelsen
- Kaas
- Bestyrelsen
- Kontakt:
Har du prøvet bilka, de har ofte nogle gode tilbud!
Men jeg syntes du skal vælge en 10/40, nu kan jeg ikke huske hvorlangt din går kørt! Jeg havde engang en almindelig 8 i'er som din, dog et par år ældre og unden cat. Den havde det med at tikke en smule i ventilerne, når den blev drift varm. Det prøblem afhjalp jeg med at bruge en rigtig god ELF 15/50, den er ikke speciel dyr! Den har Jørgen sikkert, ellers kan han skaffe den! fra mig
Jeg har faktisk lige skiftet mit olie idag! Selvom det kun har kørt ca 7000 km, så kan jeg sagtens høre motoren bliver helt glad med nyt blod! Det minsker diverse lyde!
Jeg bruger 5/40 ELF LDX fuldsyntetisk, svarende til mobil 1 0/40. Mobil 1 4/40 griser bare lidt, men kører ellers ok!
Har du prøvet bilka, de har ofte nogle gode tilbud!
Men jeg syntes du skal vælge en 10/40, nu kan jeg ikke huske hvorlangt din går kørt! Jeg havde engang en almindelig 8 i'er som din, dog et par år ældre og unden cat. Den havde det med at tikke en smule i ventilerne, når den blev drift varm. Det prøblem afhjalp jeg med at bruge en rigtig god ELF 15/50, den er ikke speciel dyr! Den har Jørgen sikkert, ellers kan han skaffe den! fra mig
Jeg har faktisk lige skiftet mit olie idag! Selvom det kun har kørt ca 7000 km, så kan jeg sagtens høre motoren bliver helt glad med nyt blod! Det minsker diverse lyde!
Jeg bruger 5/40 ELF LDX fuldsyntetisk, svarende til mobil 1 0/40. Mobil 1 4/40 griser bare lidt, men kører ellers ok!
MVH Lars Kristensen
- 900LTT
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ja nærmest skræmmende at høre en køre ca. 30.000 km mellem et olieskift .. PFUi !
Jeg skifter mellem 6000 - 8000 km. Det koster jo ikke så galt meget.. små 200 kr. for 4 liter olie og så lige godt 40 kr. for et org. Saab oliefilter.
Bare lidt irriterende at oliefilteret er placeret sådan et gemt sted hvor man snart ikke kan få sin arm/værktøj ned...
Set i forhold til rep. af bremser og undervogn m.m. er det jo nærmest småpenge.
Det er vel også fornuftigt at skifte olien oftere på en motor med turbo.
Martin
Jeg skifter mellem 6000 - 8000 km. Det koster jo ikke så galt meget.. små 200 kr. for 4 liter olie og så lige godt 40 kr. for et org. Saab oliefilter.
Bare lidt irriterende at oliefilteret er placeret sådan et gemt sted hvor man snart ikke kan få sin arm/værktøj ned...
Set i forhold til rep. af bremser og undervogn m.m. er det jo nærmest småpenge.
Det er vel også fornuftigt at skifte olien oftere på en motor med turbo.
Martin
- Casper_Ankersen
- SAAB-MANIAC
- Kontakt:
Hej et lille trik til skift af olie filteret på en classic 900 er at demonterer det rør til indsugningen der går oppe fra skærmkanten og nep på luft kasetten. det er 2 skruer og et spænde bånd og så er der pludselig megt bedre plads til at skrue oliefilteret af og på
Mvh Casper medlem no. 501
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
If it aint broken You havent tweaked it enough...
M90 900 Trionic 5.5 Limited Edition FAST on the straight. Corners like an Elk...
M87 900 T16 2 dørs lilly model
- saabbat
- SUPER ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ja,ja jeg skrev jo også jeg fik lidt røde ører.
I min bil er der masser af plads ved oliefilteret. Indsugningen det er bare en lille tragt der sidder ved siden af bezinregulatoren.
Bjarne
Ja,ja jeg skrev jo også jeg fik lidt røde ører.
I min bil er der masser af plads ved oliefilteret. Indsugningen det er bare en lille tragt der sidder ved siden af bezinregulatoren.
Bjarne
Bjarne Dalgaa
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
og900,2,1,93,5dørs,rød, venter
og900 16v, 92, 3 dørs, hvid
0g900, 2,1,`92, 3 dørs, hvid
Og900 2,1,`93, 5 dørs. rødlig
- FlorianAreiter
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Jeg synes heller ikke at man skal spare på udskiftningen af olie og filter.
Det er jo ikke det det vælter bugettet formentlig.
Florian
Mht. oliefilteret, så skal man jo huske at smøre pakningen med olie inden man montere det nye filter. Der er ingen grund til at bruge værktøj til at spænde, det skal nok holde tæt hvis man bare spænder så hårdt man kan med håndkraft. Så er det altså nemt nok at få af igen hvis man altså ikke venter 30.000!!!!!
PM
PM