Mine ventiler, på min saab 9000 T ´86, klaprer helt vildt. Jeg tør ikke køre i den da jeg er bange for at ødelægge moteren. Hvad kan der være galt og er det en dyr rep? Håber der er nogle kloge hoveder her på siden (det plejer der at være) der kan hjælpe mig.
Dennis
ventiler "klikker"
Redaktør: Bestyrelsen
- turbo-søren
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Der lyder som dine ventil-trykkere er dårlige, det kan skyldes at de ikke får olietryk el. der kan være nogle af dem der er defekte, er det alle sammen der " snakker " el. er det kun et par stykker. Har du skiftet olie for nylig, ellers er det måske på tide. Holder den op når den bliver varm eller bliver den ved?
Mvh. Søren
Der lyder som dine ventil-trykkere er dårlige, det kan skyldes at de ikke får olietryk el. der kan være nogle af dem der er defekte, er det alle sammen der " snakker " el. er det kun et par stykker. Har du skiftet olie for nylig, ellers er det måske på tide. Holder den op når den bliver varm eller bliver den ved?
Mvh. Søren
- ErnstHøjbergJeppesen
- SAAB FREAK
Lad være med at pive over klaprende ventiltrykkere. Med alderen på din bil bør du skifte alle trykkerne. Det bliver en helt anden bil at køre i. Jeg har selv prøvet i en 2,3 turbo med 250.000 på bagen. Den klikkede også, hvilket medførte, at den ikke kunne komme på fuld ladetryk. Efter udskiftning af trykkerne var der fulsd ladetryk. Det er ikke billigt, men mon ikke der er nogle i forummet, som har nogle til salg! Jeg gav for 3 år siden 1.600kr for et sæt inkl. moms.dto skrev:Mine ventiler, på min saab 9000 T ´86, klaprer helt vildt. Jeg tør ikke køre i den da jeg er bange for at ødelægge moteren. Hvad kan der være galt og er det en dyr rep? Håber der er nogle kloge hoveder her på siden (det plejer der at være) der kan hjælpe mig.
Dennis