Drømmebilen
Redaktør: Bestyrelsen
- jl25
- SUPER SAAB FREAK
- Kontakt:
Hvad er jeres drømme bil????? bare for sjov, min er en saab 9-5 aero estate bedere fås det nok ikke fed familie bil
- peterkj
- ULTRA EXTREME SAAB FREAK
Ferrari Testarossa Cabriolet bare for nu ikke at vælge Saab 
Har faktisk set én i virkeligheden i sydfrankrig sidst i 80´erne.
Jeg glemmer det aldrig. Er du for vild den var fed.
Se billede her.
http://media5.motorcities.com/03H7C344402037D.jpeg
Den skal bare være gul.
Skal det være Saab må det være en c900 cab.
Lige siden jeg var bette knejt har jeg altid syntes den var for fed.
At den så tilmed kan bruges som familiebil (det kan man da i hvert fald prøve at bilde konen ind i forsøget på at overtale hende til at gå med til at købe en sådan
har rigtig glasbagrude og elcab samt er svinet til i udstyr gør jo ikke bilen ringere.
Har faktisk set én i virkeligheden i sydfrankrig sidst i 80´erne.
Jeg glemmer det aldrig. Er du for vild den var fed.
Se billede her.
http://media5.motorcities.com/03H7C344402037D.jpeg
Den skal bare være gul.
Skal det være Saab må det være en c900 cab.
Lige siden jeg var bette knejt har jeg altid syntes den var for fed.
At den så tilmed kan bruges som familiebil (det kan man da i hvert fald prøve at bilde konen ind i forsøget på at overtale hende til at gå med til at købe en sådan
- Saab-daniel
- CERTIFIED SAAB LUNATIC PSYCHO NUTCASE!!!

- Kontakt:
Ja det skulle da lige være med en Hirsch-pakke, så er jeg også med på den vogn 
Daniel.
Daniel.
2006 Pontiac GTO 6.0 V8 400hp Daily Driver
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
http://www.fischer-saab.com/
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Syntax
- SUPER SAAB FREAK
Jeg tror ikke jeg kan sige een drømmebil, for det kommer vel lidt an på hvad man skal bruge den til..
Og så kommer det vel også an på om man er nogenlunde realistisk økonomisk eller bare kan vælge og vrage. Hvis jeg medtager økonomi, så har jeg lige præcis de biler jeg kunne ønske mig!
Hvis vi snakker frit valg på alle hylder og uden økonomiske overvejelser må det nok også blive en 9-5 aero estate som daglig familiebil til mig
Og så skal jeg også lige have en replika af den bil Mazda vandt Le Man med i 91, med 4 rotor wankelmotor. Sådan til at køre stærkt i.
Og til sjov/ballade og strandture vil jeg have mig en Buggy med 13B turbo wankel.
Og så kommer det vel også an på om man er nogenlunde realistisk økonomisk eller bare kan vælge og vrage. Hvis jeg medtager økonomi, så har jeg lige præcis de biler jeg kunne ønske mig!
Hvis vi snakker frit valg på alle hylder og uden økonomiske overvejelser må det nok også blive en 9-5 aero estate som daglig familiebil til mig
Og så skal jeg også lige have en replika af den bil Mazda vandt Le Man med i 91, med 4 rotor wankelmotor. Sådan til at køre stærkt i.
Og til sjov/ballade og strandture vil jeg have mig en Buggy med 13B turbo wankel.
- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
Hvis det skal være en SAAB er det for mit vedkommende er det uden tvivl en 900 cab. "mit alles drum und dran". Den er simpelthen for fed. Der kører en rød een af slagsen rundt her i området. Bliver nødt til at vende mig om og kigge HVER gang.
Min bedre halvdel kunne dog godt tænke sig at vide hvordan peterkj vil bilde sin kone ind at den kan bruges som familiebil, når man har et barn på 4 og en nyfødt som skal være i lift, fastspændt på bagsædet, og man også skal have en barnevogn med
Min løsning er ganske simpel: man skal da bare have 2
(Er pt. i preparationsfasen.....)
Skulle det ikke lige være en SAAB, er min drømmebil en Aston Martin DBS V8 årgang 1973.
Min bedre halvdel kunne dog godt tænke sig at vide hvordan peterkj vil bilde sin kone ind at den kan bruges som familiebil, når man har et barn på 4 og en nyfødt som skal være i lift, fastspændt på bagsædet, og man også skal have en barnevogn med
Skulle det ikke lige være en SAAB, er min drømmebil en Aston Martin DBS V8 årgang 1973.
- Anders_Møller
- ULTRA SAAB FREAK
Jeg har en Saab 900 cab - og jo - jeg har to børn - heraf en på 6 og en på 0 år. Men det er rigtigt - det med barnevognen er ikke helt godt. Men der er mere plads ved bagsædet end i nogen anden cabriolet - en væsentlig grund til at det kan lade sig gøre.
Næste bil må blive en 9-5 Aero estate...
/Anders
Næste bil må blive en 9-5 Aero estate...
/Anders
- turbosøren
- EXTREME SAAB FREAK
Hvis vi taler om en realistisk drømme bil må det være en 9-5 Aero!
Det bliver spændende at se den nye 93 Aero estate!
Det bliver spændende at se den nye 93 Aero estate!
- peterkj
(Er pt. i preparationsfasen.....)
quote]
Med hensyn til barnevogn og saab cab som familiebil er det selvfølgeligt et kompromis, men jeg har været på en del biludstillinger og har altid sat mig ind på bagsædet af diverse cabber og jeg har ikke siddet i andre, hvor man som voksen (OK jeg er ikke ret stor) kunne sidde bagi.
Hvis du nu kunne overbevise din kone om at det ikke gør noget barnevognen bliver beskidt er der to løsninger. Monter den på et cykelstativ (som du montere på et aftageligt træk) eller få en saab cab med skiholder som min egen, hvor du også kan sætte en barnevogn fast på.
Et andet argument for saaben.
Bagagerummet er (som jeg husker det på 325 liter).
Det er faktisk større end på en spritny Corolla.
Dog er det ikke så højt hvis du skal have store papkasser med, men så ruller man bare kalechen ned og lægger det på bagsædet og så kalechen op igen.
Dertil kommer at man kan lægge blød og ikke alt for tung bagage om bag bagsæderne, når kalechen er slået på.
Det bedste argument for at overbevise konen er dog en tur i strålende sol med fuglekvidder og taget nede.
Du skal være velkommen til at give konen en prøvetur i min så du kan få hende overbevist
.
Min egen kone var meget skeptisk, men idag vil hun ikke undvære bilen.
Dog er hun noget træt af (det er vist mildt sagt
) vores gamle skramlede golf her om vintereren (som med sin billige driftsomkostninger er medvirkende til at vi kan køre i cab´en om sommeren).
Og til sidst vil jeg så lige fortælle dig at min preparationsfase varede 4 år.
Det afgørende argument var vores hæk foran huset som jeg altid har været glad for.
Hun har altid hadet den.
Da hun så en dag spurgte om hun ikke nok måtte fjerne den hæk kom jeg med det ultimative argument.
Jo hvis jeg må købe en saab cab.
14 dage efter holdt saaben i min indkørsel
.
P.S.
Da min kone skiftede arbejde kort tid efter køb af saaben var det slut med fritid.
Sååååååå. Hækken. Ja den står der endnu.

quote]
Med hensyn til barnevogn og saab cab som familiebil er det selvfølgeligt et kompromis, men jeg har været på en del biludstillinger og har altid sat mig ind på bagsædet af diverse cabber og jeg har ikke siddet i andre, hvor man som voksen (OK jeg er ikke ret stor) kunne sidde bagi.
Hvis du nu kunne overbevise din kone om at det ikke gør noget barnevognen bliver beskidt er der to løsninger. Monter den på et cykelstativ (som du montere på et aftageligt træk) eller få en saab cab med skiholder som min egen, hvor du også kan sætte en barnevogn fast på.
Et andet argument for saaben.
Bagagerummet er (som jeg husker det på 325 liter).
Det er faktisk større end på en spritny Corolla.
Dog er det ikke så højt hvis du skal have store papkasser med, men så ruller man bare kalechen ned og lægger det på bagsædet og så kalechen op igen.
Dertil kommer at man kan lægge blød og ikke alt for tung bagage om bag bagsæderne, når kalechen er slået på.
Det bedste argument for at overbevise konen er dog en tur i strålende sol med fuglekvidder og taget nede.
Du skal være velkommen til at give konen en prøvetur i min så du kan få hende overbevist
Min egen kone var meget skeptisk, men idag vil hun ikke undvære bilen.
Dog er hun noget træt af (det er vist mildt sagt
Og til sidst vil jeg så lige fortælle dig at min preparationsfase varede 4 år.
Det afgørende argument var vores hæk foran huset som jeg altid har været glad for.
Hun har altid hadet den.
Da hun så en dag spurgte om hun ikke nok måtte fjerne den hæk kom jeg med det ultimative argument.
Jo hvis jeg må købe en saab cab.
14 dage efter holdt saaben i min indkørsel
P.S.
Da min kone skiftede arbejde kort tid efter køb af saaben var det slut med fritid.
Sååååååå. Hækken. Ja den står der endnu.
- per
- Kontakt:
Drømmebilen - rent bogstaveligt?
En Jaguar V12 m. hvidt læderintræk + alt. men da jeg ikke har vundet i Lotto ejheller spiller lotto og ikke tjener en mille om måneden er det drømmen.
Realistisk: Det vi kører i nu - er vel passende. Det er ok, lige til øllet, og kan gå an som en slags erstatning!!
Per
Drømmebilen - rent bogstaveligt?
En Jaguar V12 m. hvidt læderintræk + alt. men da jeg ikke har vundet i Lotto ejheller spiller lotto og ikke tjener en mille om måneden er det drømmen.
Realistisk: Det vi kører i nu - er vel passende. Det er ok, lige til øllet, og kan gå an som en slags erstatning!!
Per
#101 - En to tur bo -----
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
P.t. ingen SAAB. Kørselsbehov overtaget af to nye Peugeot 208. En til herren og en til damen.
- Saab-daniel

- Kontakt:
Nej, den skal være sort og med T16v, men ellers erjeg da med på den 
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- Øffe
- EXTREME SAAB FREAK
Jeg har nu konfronteret min bedre halvdel med alle de gode argumenter for at anskaffe sig en c900 Cab. T16, og det lader til at trænge ind
Heldigvis da.
Argumentet med at den har mere bagageplads end en Corolla har da ihvertfald haft sin virkning. Det hjalp også lidt til at man kan få diverse tilbehør f.eks. skiholder til denne fantastiske bil.
Kan man andet end at holde af kvinder, der forstår fornuft.............
Jeg har nu konfronteret min bedre halvdel med alle de gode argumenter for at anskaffe sig en c900 Cab. T16, og det lader til at trænge ind
Argumentet med at den har mere bagageplads end en Corolla har da ihvertfald haft sin virkning. Det hjalp også lidt til at man kan få diverse tilbehør f.eks. skiholder til denne fantastiske bil.
Kan man andet end at holde af kvinder, der forstår fornuft.............
- olek
- SAAB NET NYBEGYNDER
En SAAB 93 - to-takteren - men med en tre-cylindret firetaktsmotor fra en BMW K75-motorcykel. Motoren har 75 hk og er vandkølet. Hvis man tager hele drivenheden får man en tør enkeltpladekobling og 5 gear. Desværre går gearkassens udgående aksel bagud. Men det er smukt at drømme om. Og lyden ville med 8.500 o/m være helt perfekt.
Ole K.
En SAAB 93 - to-takteren - men med en tre-cylindret firetaktsmotor fra en BMW K75-motorcykel. Motoren har 75 hk og er vandkølet. Hvis man tager hele drivenheden får man en tør enkeltpladekobling og 5 gear. Desværre går gearkassens udgående aksel bagud. Men det er smukt at drømme om. Og lyden ville med 8.500 o/m være helt perfekt.
Ole K.
- FlorianAreiter
Jeg er allerede begyndt med at spare penge op til en 9-5 Aero Estate.
Jeg tror ikke længere på at Saab overlever..... det VED jeg at den gør!!
tidligere: OG900i 1989
NG900 2.0 S, 1994, med benzinfyr
nuværende: Volvo V70 2.5 10v, '97
drømmen: 9-3 AeroX
- FlorianAreiter
Tillykke med den!!
Skal der gøres noget ved, eller er den lige til at køre i ?
Tillykke med den!!
Skal der gøres noget ved, eller er den lige til at køre i ?
- Saab-daniel

- Kontakt:
Kanon, til lykke med det! Hvad måtte du slippe for den, om man må være så fræk? 
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
- FlorianAreiter
Hvordan i alverden kan man finde sådan noget, og....
hvorfor er den blevet solgt?? ( jeg er slet ik' nysgerrig, eller hva'?)
hvorfor er den blevet solgt?? ( jeg er slet ik' nysgerrig, eller hva'?)
- FlorianAreiter
- dragedems

ND er fra toftlund retskreds
se i øvrigt alt om nummerpladesystem her:
http://nrpl.dk
og om hvor de er fra her:
http://nrpl.dk/np-1958-kb.php
ND er fra toftlund retskreds
se i øvrigt alt om nummerpladesystem her:
http://nrpl.dk
og om hvor de er fra her:
http://nrpl.dk/np-1958-kb.php
SAAB 9000 CSi 1997
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
Fruens: Fiat Panda Ciao 1,2 årg. 2011
- Saab-daniel

- Kontakt:
Kanon, det er sgu en flot gammel bil. og klamt at du skambød ham, det kan man ikke være bekendt 
Daniel.
Daniel.
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8
Monte Carlo c900 T16
Megasquirt c900 T8