.
For at gøre en længere "intro" til det kortere, og skulle der nu findes nogler her -
som ikke er helt med på hvad dette drejer sig om..........
.
Ja så er her et link til bilen det hele kommer til at handle om:
https://www.saabklubdanmark.dk/viewtopic.php?t=34119
Hvad man ikke lige kan læse der, er at Amy i den senere del af året 2021 -
flytter fra det svenske til DK, "all-incl" på godt og ondt...
.
Efter et, faktisk ganske smidigt toldsyn sammen med en helt oki afgift, ja så ender Amy op 7700 Thisted -
det første år dog ude i denne rå natur og helt uden garage som hun ellers var vandt til at stå/bo i
Det tog sådan en lille smule hårdt på henne, men 2022 fik hun så endelig en garage at bo i -
ikke en man som sådan kunne lave noget større projekt i, men dog beskyttet for dette "vind og vejr-klima" som vi har i den øvre del af det jyske......
Slutningen af 2024 rykker hun så endnu "højere" op i det det jyske -
jeg er selv helt pjattet med den fine dejlige "rå-natur" helt her oppe
Amy får en anden garage, den er nu heller ikke noget spec at skrive hjem om -
er bredere, men kortere i længde end den hun kom fra, faktisk er der kun sølle 10 Cm. til overs....
Det er lidt lige som om at man her i DK ikke ikke har haft nogen større "prio" på garage -
andet end som "forvaring" til/af bil
.
Noget andet er at, det har været utroligt hårdt for mig at flytte til DK
Jeg har af diverse personlige årsager fået brændt stor set alle bro'er der skulle havde været at "arbejde på/sammen med" når jeg nu kom hjem igen.
Er der nogle som i dag har "et horn i siden på mig" så vær sød hold det for dig selv -
jeg har personligt vendt blad og ser frem i livet nu her, gider ikke mere af/med det gamle.
.
Det er uhyggeligt dyrt at holde sig med Saab her i DK
Faktisk går det langt ud over mine egne grænser, at en bil som i det svenske der koster omkring 2.600:- Sek om året i "vägskatt" -
ja den kommer næste år til at ende op i ikke mindre end 8.388:- Dkr
Med det i baghoved, så ved jeg ikke i skrivende stund om denne tråd bliver lang/længere -
eller den ender op med at gøre det måske bare lidt lettere at senere sælge Amy videre til et nyt/andet eventyr her i DK...
Men samtidigt, så er Amy en del af mine DNA og det "kvidder" mig at jeg ikke har haft samme muligheder -
for at holde henne i trim på samme niveau som i det svenske...
.
Amy holder syn til slutningen af Okt 25, så nu tager vi en dag af gangen -
jeg skal også lige finde ud af, om jeg stadievæk har det i mig med tage billeder/fortælle en "story"
.
Har dog fundet inspiration og vilje til at ville give det et sidste "shout" -
så må vi se om jeg kommer i mål med det.
Sagt med det, tiden går og vi med den også selv om det kan være svært at følge med -
som "årgang 1967" har jeg ikke helt den samme "kondis" som da jeg boede og skrev projekttråde i det svenske...
Fandt for nylig en slags ny legetøj som direkte gav mig denne inspiration til at prøve på det lidt endnu -
give det en sidste chance, selv med denne garage som udgangspunkt...
.
.
Her er det så at tråden skal begynde så småt...
Tiden med Saab, uanset om det er i DK eller i det svenske, den er usikker/mindre og slet ikke som før.
Mange er faldet fra, flere kommer sikkert til at gøre det -
så derfor har jeg en lille idé om man måske nok skal begynde at tænke en lille smule uden for de vante rammer.
En Saab kan man bruge på mange måder/vise op/frem til mange ting -
måske kan just sådan en idé få nogle få til at ville teste/prøve på en Saab, selv under disse ugunstige forhold
.
Siden min tid med at tage billeder i det svenske, ja så er jeg også gået over til en ny/anden slags -
nemlig "systemkamera", så her bliver nok at lege med.
.
.
Let the show begin ...