Hejsa
Jeg har en 900 fra 93 som jeg har kørt i til hverdag i nogle år. Da jeg var til syn med den sidste år, der havde den desværre fået rust i kadan tunnelerne og ved den bagerste støddæmper i højre side.
bilen har kørt 308.000 og køre helt uden problemer.
den har også rust i bunden af dørene som mange af de årgange får med alderen, lakken er okay pæn på afstand,
motoren er en 2.1 16 V 140hk
Jeg ved ikke helt endnu om jeg skal kaste nogle penge i rustarbejde på den eller om det vil være bedst at sælge bilen. Jeg har nemlig en anden 900 fra 90 som jeg er ved at have al rust lavet på nu.
Mit spørgsmål er så hvor meget tror i sådan en 900 fra 93 er værd uden nummerplader og med det rust der skal laves på den i tunnelerne osv?
Det ville hjælpe mig lidt videre i beslutningen om jeg skal sælge den hvis der er en der har en ide om hvor meget bilen har af værdi som den står nu?
Pris på bil
Redaktør: Bestyrelsen
- Jensen
- Administrator
Indlæg
Re: Pris på bil
Hvor mange døre og er der noget specielt udstyr?
3-dørs er mest værd, men der er nok ikke den store prisforskel hvis ellers standen var god.
Men som du beskriver den har den nok ikke den store værdi. Der er ikke mange købere til et restaureringsprojekt af denne kaliber, også selvom den måske er pæn i lakken og kabine mv.
Kardantuneller vil sandsynligvis koste (mindst) 10kkr. pr. side på værksted, hvis man overhovedet kan finde nogen der vil kaste sig ud i sådan et projekt.
Så mit bud vil nok være skrotpris + et par tusind hvis det er en af de mere attraktive modeller.
MVH Mads
3-dørs er mest værd, men der er nok ikke den store prisforskel hvis ellers standen var god.
Men som du beskriver den har den nok ikke den store værdi. Der er ikke mange købere til et restaureringsprojekt af denne kaliber, også selvom den måske er pæn i lakken og kabine mv.
Kardantuneller vil sandsynligvis koste (mindst) 10kkr. pr. side på værksted, hvis man overhovedet kan finde nogen der vil kaste sig ud i sådan et projekt.
Så mit bud vil nok være skrotpris + et par tusind hvis det er en af de mere attraktive modeller.
MVH Mads
Mads Jensen, medlemnr. 143
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
Daily driver: 9-5 Aero Turbo4 '11
Reserve: 99 Rally '71, 96 V4 '75, og900GL '83
Projekt sommerbil: OG9⁵ '99
- SvenskOG900
- SAAB FREAK
Indlæg
Re: Pris på bil
Hej Mads
tak for dit svar.
bilen er en normal 5 dørs med den store bagklap, og den har ikke noget sådan specielt udstyr udover det den kom med fra frabrikken.
Jeg havde også lidt regnet med den pris du siger her. Så jeg tror at jeg beholder bilen og så får den lavet på et senere tidspunkt, jeg har selv været processen igennem med at få lavet de kadantunneler på min anden 900 så ved det ikke er et helt billigt projekt .
Så jeg må se til den tid når bilen er synet igen om jeg vil prøve at sælge den. For veteran synet med 8 års syn og al rust lavet så er den nok en god pris værd
Mvh
Mick
tak for dit svar.
bilen er en normal 5 dørs med den store bagklap, og den har ikke noget sådan specielt udstyr udover det den kom med fra frabrikken.
Jeg havde også lidt regnet med den pris du siger her. Så jeg tror at jeg beholder bilen og så får den lavet på et senere tidspunkt, jeg har selv været processen igennem med at få lavet de kadantunneler på min anden 900 så ved det ikke er et helt billigt projekt .
Så jeg må se til den tid når bilen er synet igen om jeg vil prøve at sælge den. For veteran synet med 8 års syn og al rust lavet så er den nok en god pris værd
Mvh
Mick